Kι αν νικηθήκαμε δεν ήταν απ'την τύχη ή τις αντιξοότητες,αλλά απ'αυτό το πάθος μας για κάτι πιο μακρινό " Τάσος Λειβαδίτης

Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου 2011

ΣΚΕΠΤΙΚΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ

Αύξηση των φροντιστηριακών μαθημάτων και αμφισβήτηση του αδιάβλητου στη διαδικασία μετάβασης από τη σχολή στο τμήμα θα είναι τα δύο βασικότερα προβλήματα που θα ανακύψουν, σύμφωνα με καθηγητές και πανεπιστημιακούς, αν εφαρμοστεί η πρόταση του υπουργείου Παιδείας για το νέο εξεταστικό σύστημα.Οι καθηγητές θέτουν σοβαρούς προβληματισμούς με αποδέκτη το υπουργείο Παιδείας όσον αφορά το νέο σύστημα πρόσβασης, το οποίο προωθεί η κυβέρνηση και αυτήν τη στιγμή συζητείται στο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας.

Οι καθηγητές λυκείων αλλά και των πανεπιστημίων εκφράζουν την αντίθεσή τους σε βασικές ρυθμίσεις που θέλει να καθιερώσει η κυβέρνηση σχετικά με τον νέο τρόπο πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση από το 2013 και ζητούν από το υπουργείο Παιδείας να λάβει σοβαρά υπόψη τους προβληματισμούς τους.

Μέχρι στιγμής και με βάση τις συζητήσεις που γίνονται στο ΕΣΥΠ, οι εκπαιδευτικοί θέτουν δύο βασικά ζητήματα που χρήζουν περαιτέρω συζήτησης:

1 Αν οι φοιτητές εισάγονται σε σχολές και όχι σε τμήματα (όπως έχει πει η υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου), θα αυξηθεί η ανάγκη για φροντιστηριακά μαθήματα, καθώς οι νέοι φοιτητές θα δίνουν επιπλέον εξετάσεις για την μετάβασή τους σε κάποιο τμήμα. Κατά τη διάρκεια του ενιαίου πρώτου έτους σπουδών για κάθε σχολή και εν συνεχεία με την πρόσθετη διαδικασία επιλογής για τα τμήματα θα προκληθεί ένας νέος κύκλος εξετάσεων και ανταγωνισμού και έτσι, για άλλη μία φορά, οι φοιτητές θα στραφούν στα φροντιστήρια «διαλύοντας» οικονομικά την ελληνική οικογένεια. Οι εκπαιδευτικοί υπογραμμίζουν επίσης ότι σε κάθε περίπτωση τα φροντιστήρια θα ανθούν, αφού οι μαθητές των λυκείων και πάλι θα πρέπει να παρακολουθούν φροντιστηριακά μαθήματα προκειμένου να πετύχουν κατόπιν εξετάσεων -όπως προβλέπεται- την εισαγωγή τους στη σχολή της προτίμησης τους.

2 Καθηγητές και πανεπιστημιακοί εκφράζουν ταυτόχρονα σοβαρές επιφυλάξεις και για τη διασφάλιση του αδιάβλητου της εξεταστικής διαδικασίας για τη «μετάβαση» ενός φοιτητή από τη σχολή στο τμήμα. Ολοι φοβούνται ότι η διαδικασία αυτή που θα γίνεται μέσα στα ιδρύματα θα έχει πολλά «παραθυράκια» και δεν θα έχει την αποδοχή που έχουν σήμερα οι Πανελλαδικές εξετάσεις όσον αφορά τουλάχιστον στο αδιάβλητο. Με απλά λόγια, δεν θα διασφαλίζεται η αντικειμενικότητα στις εξετάσεις αν, μετά τον ένα χρόνο, οι υποψήφιοι εξετάζονται με τη διαδικασία που εξετάζονται οι κανονικοί φοιτητές. Ταυτόχρονα οι πανεπιστημιακοί θα επιφορτισθούν με νέες ευθύνες και θα χρειαστούν προσλήψεις καθηγητών.

Η ΟΛΜΕ, από την πλευρά της, τάσσεται υπέρ της ελεύθερης πρόσβασης στα πανεπιστήμια, ενώ για το ενδεχόμενο εισαγωγής σε σχολή και όχι σε τμήμα, το μέλος της ομοσπονδίας, Θέμης Κοτσιφάκης, αναφέρει πως εκτός από την αύξηση της ανάγκης για φροντιστηριακά μαθήματα, «οι φοιτητές που θα δίνουν εξετάσεις μετά τον πρώτο χρόνο φοίτησης στη σχολή, ενδεχομένως να οδηγούνται σε τμήματα που δεν επιθυμούν».

Τι αλλάζει στις Πανελλαδικές εξετάσεις από το 2013

    * Oι υποψήφιοι θα εξετάζονται σε τέσσερα μαθήματα τα οποία θα διδάσκονται σε διπλάσιο αριθμό ωρών στα σχολεία
    * Θα συνδέεται ο βαθμός στη Β΄ και Γ΄ λυκείου με την εισαγωγή στα πανεπιστήμια
    * Οι υποψήφιοι θα εισάγονται σε σχολή και όχι σε τμήμα
    * Επειτα από ένα χρόνο και κατόπιν εξετάσεων, θα εισάγονται σε τμήμα
    * Τα ΑΕΙ αποκτούν πρωταγωνιστικό ρόλο, καθώς ορίζουν τα μαθήματα και ενδεχομένως τους συντελεστές βαρύτητας για κάθε σχολή ή τμήμα

ΝΙΚΟΛ. ΤΡΙΓΚΑ - ΜΙΧ. ΝΙΒΟΛΙΑΝΙΤΗΣ





ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΕΠΠΕΣ

Θα φέρει νέα οικονομικά βάρη
«Η πρόταση για ενιαίο πρώτο έτος σπουδών για κάθε σχολή και η εν συνεχεία νέα πρόσθετη διαδικασία επιλογής για τα τμήματα αυξάνει τόσο τον χρόνο όσο και την ένταση ενός εξεταστικού κύκλου ανταγωνισμού - αποκλεισμού, προκειμένου κάποιος να σπουδάσει στο πρόγραμμα σπουδών που έχει επιλέξει για το επάγγελμα το οποίο φιλοδοξεί να ασκήσει στο μέλλον. Είναι αυτονόητο ότι η αλλαγή αυτή θα προσθέσει νέα δυσβάστακτα οικονομικά βάρη στην ελληνική οικογένεια, αφού ουσιαστικά αυξάνει τα ''φροντιστήρια'', προκειμένου τα παιδιά της να αντεπεξέλθουν σε πολλαπλάσιες ανταγωνιστικές-επιλεκτικές εξετάσεις».

* Δημήτρης Πεππές, πρόεδρος ΟΛΜΕ



Ν. ΣΤΑΥΡΑΚΑΚΗΣ

Χρειάζεται σοβαρή μελέτη
«Είναι ασαφές με ποια διαδικασία θα γίνεται η κατανομή των φοιτητών από τη σχολή στα τμήματα, ενώ γεννούνται ερωτηματικά σχετικά με τη διασφάλιση του αδιάβλητου, αν ισχύσει η διαδικασία εξετάσεων που εφαρμόζεται σήμερα μέσα στα πανεπιστήμια. Αλλωστε, δεν θα πρέπει να παραβλέψουμε ότι σήμερα οι φοιτητές εξετάζονται σε διάφορα μαθήματα και ή τα περνούν ή τα ξαναδίνουν σε επόμενο εξάμηνο, ενώ για τους υποψήφιους φοιτητές τμημάτων θα διακυβεύεται η επιλογή σπουδών. Χρειάζεται να γίνει μια σοβαρή μελέτη για την ανώτατη εκπαίδευση και εν συνεχεία να προχωρήσει το υπουργείο στη διατύπωση προτάσεων. Πάντως, αν εφαρμοστεί η πρόταση για εισαγωγή σε σχολή και μετά με νέες εξετάσεις να επιτυγχάνεται η μετάβαση σε τμήμα, θα αυξηθεί σίγουρα η ανάγκη για φροντιστήρια, καθώς ουσιαστικά τα παιδιά θα έρχονται αντιμέτωπα και με άλλες εισαγωγικές εξετάσεις».

* Νίκος Σταυρακάκης, πρόεδρος πανεπιστημιακών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tα σχόλια οσο το δυνατόν φιλτράρονται ως προς το ύφος και το ήθος τους.
Kάθε υβριστικό ,προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται .
Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις.
Ο κάθε σχολιαστής υπογράφει ηλεκτρονικά το σχόλιο του και είναι υπεύθυνος έναντι των νόμων.
Το ΜΑΝΤΟΥΔΙ NEWS δεν ενστερνίζεται και δεν φέρει καμία ευθύνη για όσα γράφουν οι αναγνώστες στα σχόλια τους.