Kι αν νικηθήκαμε δεν ήταν απ'την τύχη ή τις αντιξοότητες,αλλά απ'αυτό το πάθος μας για κάτι πιο μακρινό " Τάσος Λειβαδίτης
Δευτέρα 29 Ιανουαρίου 2018
Ανοιχτή επιστολή εκπαιδευτικών Προκοπίου Ευβοίας στο Υπουργείο Παιδείας με θέμα την αργία των Τριών Ιεραρχών
Προκόπι, 30 Ιανουαρίου 2018
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, ως εκπαιδευτικοί λειτουργοί στη δημόσια Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, με αίσθημα σεβασμού στο θεσμικό σας ρόλο και ειλικρινούς εκτίμησης στην άοκνη εργατικότητά σας, κρίνουμε όχι μόνο απαραίτητη αλλά και επιβεβλημένη την κατάθεση των θέσεών μας αναφορικά με τα θέματα της σχολικής ζωής.
Πρωτίστως, θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι από την Πέμπτη 25/1/2018 που έφτασε το νέο ΦΕΚ Aριθμ.απ. 10645/ΓΔ4 τ.Β’ 120/23.01.2018 (αναφορικά με τη φοίτηση και τα θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) στα Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας, εντύπωση προκλήθηκε από την αλλαγή του εορτασμού των Τριών Ιεραρχών φέτος. Εκτός από την αναμενόμενη σύγχυση που έφερε η αναπόδραστη και άμεση εφαρμογή του νέου νόμου στην καθημερινότητά μας, παρατηρούμε ότι κατ΄ ουσίαν η αργία, με τον τρόπο που πρέπει να εφαρμοστεί,
υποβαθμίζει το εννοιολογικό περιεχόμενο της γιορτής.
Πιο αναλυτικά, η γιορτή των Τριών Ιεραρχών έχει καθιερωθεί ως επίσημη σχολική εορτή των ελληνικών γραμμάτων από το 1842 εκφράζοντας την από αιώνων παράδοση του γένους μας να τιμά την αγιοσύνη των Τριών Πατέρων της Εκκλησίας, το ανεπανάληπτο συγγραφικό τους έργο, την ιεραποστολική τους δράση, την ευρυμάθειά τους και την οικουμενικότητα που πηγάζει από τη ζωή τους∙ αφού πέτυχαν τον συγκερασμό της αρχαίας ελληνικής γραμματείας και της φιλοσοφίας με τη χριστιανική πίστη.
Τα στοιχεία αυτά προβάλλονται στο σχολικό εορτασμό 175 χρόνια τώρα, υπογραμμίζονται στο φετινό μήνυμά σας για τη γιορτή και αποτελούν οδοδείκτη για μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς που έχουν την ευκαιρία να εκκλησιαστούν και να προσευχηθούν υπέρ υγείας και φωτίσεως όλων όσων μετέχουν της ελληνικής παιδείας (και φυσικά των αλλοδαπών και των αλλόδοξων μαθητών). Ιδιαιτέρως στα επαρχιακά σχολεία της ελληνικής επικράτειας είναι μια ευλογημένη αφορμή συνεορτασμού των σχολείων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Έτσι αξίζει να αναστοχαστούμε, ώστε να μην χαθεί το νόημα της γιορτής και η συνήθεια της ετήσιας επανάληψης είναι γι΄αυτό το λόγο αναγκαία, όπως ήδη αναφέρατε στο μήνυμά σας κύριε Υπουργέ. Με το ίδιο πνεύμα οι μαθητές μας ετοιμάζουν σχετικές εργασίες και τις παρουσιάζουν με τη βοήθεια των καθηγητών τους στο σχολικό χώρο προκειμένου να μάθουν περισσότερα από το αστείρευτο έργο των Τριών Φωστήρων της οικουμένης. Και σε τέτοιες εκδηλώσεις το πραγματικό ενδιαφέρον των παιδιών δεν πρέπει να μετριέται με το αν θα πάρουν ή όχι απουσίες…
Ποια ωφέλεια, λοιπόν, φέρνει αυτή η αλλαγή; Ειλικρινά δεν μπορούμε να βρούμε καμία παιδαγωγική ανάγκη που να υπαγορεύει αυτή την … αργία. Το αντίθετο μάλιστα. Η ξαφνική αλλαγή της
γιορτής ως ημέρα αργίας και η επιλογή για εορτασμό της προηγούμενης ημέρας αλλοιώνει το χαρακτήρα της εορτής και τολμούμε να πούμε θα αποτελεί ατόπημα για τη σχολική κοινότητα στο σύνολό της αν ισχύσει. Ας σκεφτείτε και μόνο ότι θα αναγκαζόμαστε να γιορτάζουμε εκτός σχολείου μια γιορτή που είναι χαρά σχολική, θα μετατρέψει εμάς τους εκπαιδευτικούς σε δέκτες αρνητικών σχολίων και εκφραστές πολιτικών αντιπαραθέσεων – και εν τέλει θα αφήνει πικρία σε γονείς και μαθητές, καθώς η ανάδειξη στο σχολικό χώρο αυτών των λαμπρών προτύπων δε θα γίνεται με επίκαιρο χαρακτήρα! Σκεφτείτε δηλαδή να γιορτάζαμε τη 17η Νοέμβρη στις 16 του μήνα για ένα δίωρο και στις 17 να είχαμε αργία!
Επειδή, λοιπόν, θεωρούμε ότι δεν είναι λογικό να εορτάζουμε τη γιορτή των Τριών Ιεραρχών
στις 29 του μήνα! και να απέχουμε από το μάθημα ανήμερα της γιορτής τους παρακαλούμε να αναθεωρηθεί η συγκεκριμένη απόφαση∙ θεωρούμε ότι πρέπει να ισχύσει η 30η του Ιανουαρίου ως σχολική εορτή, τόσο για την Πρωτοβάθμια όσο και για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, με τον Σύλλογο των εκπαιδευτικών ως αρμόδιο να αποφασίζει κάθε φορά τον τρόπο του εορτασμού.
Κύριε Υπουργέ, θεωρώντας το λειτούργημα του εκπαιδευτικού κύριο μέλημά μας και έχοντας ως διαπιστευτήριά μας την αγάπη των μαθητών μας και τη αμέριστη στήριξη των γονιών τους
παρακαλούμε την εκ μέρους σας αναπροσαρμογή του νομικού πλαισίου. Ενεργήστε με το επιτελείο των συνεργατών σας με ευαισθησία και περίσκεψη στα λεπτά ζητήματα που αφορούν την ελληνική συνείδηση και την ελληνορθόδοξη πίστη μας, γιατί εμπεριέχουν τα εχέγγυα της ενσυναίσθησης του λαού μας για κάθε διαφορετικό πολιτισμό, δίχως μισαλλοδοξία, όπως ακριβώς πρεσβεύουν εδώ και αιώνες οι Τρεις Ιεράρχες.
Είμαστε με χαρά στη διάθεσή σας για συζήτηση κάθε θέματος που άπτεται της σχολικής ζωής. Καλή δύναμη στο επίπονο έργο σας. Καλή και φωτισμένη από τους Τρεις Ιεράρχες ημέρα!
Οι εκπαιδευτικοί…
…όλοι εκείνοι που πολύ αγαπούν να γίνονται καλύτεροι από αυτούς οι μαθητές τους
οι συντάκτες της
Γκούρλη Κωνσταντία (ΠΕ02)
Τζιμώκας Δημήτριος (ΠΕ02)
Μαρία Μπεχλιβάνου (ΠΕ02)
2 σχόλια:
Tα σχόλια οσο το δυνατόν φιλτράρονται ως προς το ύφος και το ήθος τους.
Kάθε υβριστικό ,προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται .
Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις.
Ο κάθε σχολιαστής υπογράφει ηλεκτρονικά το σχόλιο του και είναι υπεύθυνος έναντι των νόμων.
Το ΜΑΝΤΟΥΔΙ NEWS δεν ενστερνίζεται και δεν φέρει καμία ευθύνη για όσα γράφουν οι αναγνώστες στα σχόλια τους.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Θέλω να συγχαρώ τους εκπαιδευτικούς του τόπου μας, που πήραν αυτή την αξιέπαινη πρωτοβουλία να επισημάνουν και να ξαναθυμίσουν σε όλους μας, ότι 'ΟΥΔΈΠΟΤΕ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΊΑ ΤΟΣΟΙ ΛΙΓΟΙ ΕΚΑΝΑΝ ΤΟΣΑ ΠΟΛΛΆ ΚΑΙ ΣΠΟΥΔΑΊΑ ΣΕ ΤΌΣΟΥΣ ΠΟΛΛΟΎΣ'! Οι Φωστήρες της Οικουμένης, τρανά παραδείγματα και πρότυπα ζωής για όλους μας να ξεθωριάζουν σιγά-σιγά; ΕΎΧΟΜΑΙ να σας ακολουθήσει σύσσωμος ο εκπαιδευτικός κλάδος και να μην χάσουμε την έννοια, την ουσία και την ηθική της εκπαίδευσης, καθώς και το σκοπό της!!! Εύγε σας και πάλιν εύγε σας!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΘΑ ΠΡΟΤΙΜΟΥΣΑ ΤΗΝ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ ΤΟΥΣ ΝΑ ΤΗΝ ΕΞΕΦΡΑΖΑΝ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΟΠΩΣ ΕΛΕΙΨΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ,ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ, ΚΤΗΡΙΑΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ,ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ,ΘΕΡΜΑΝΣΗ , ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΑΚΟΜΗ
ΑπάντησηΔιαγραφή