Ανέδειξε για άλλη μια φορά γιατί οι Έλληνες θεωρούν το διαδίκτυο ως το πιο έμπιστο μέσο ενημέρωσης ενώ θεωρούν τα κανάλια TV ότι διαμορφώνουν το πολιτικό κλίμα σύμφωνα με τα επιχειρηματικά τους συμφέροντα, ταΐζοντας καθημερινά σανό τους τηλεθεατές
Το ελληνικό κοινό έχει πολύ χαμηλή εμπιστοσύνη στα μέσα ενημέρωσης και τους δημοσιογράφους.
Η Ελλάδα, είναι πλέον η μοναδική χώρα στην Ευρώπη, στην οποία το διαδίκτυο εμφανίζεται ως το πιο έμπιστο μέσο ενημέρωσης.Μόνο το 7% θεωρεί πως τα μέσα ενημέρωσης στην Ελλάδα είναι ανεξάρτητα από αθέμιτη πολιτική επιρροή, ενώ μόνο το 5% πως δεν επηρεάζονται από επιχειρηματικά συμφέροντα.
Οι Έλληνες που ενημερώνονται στο διαδίκτυο στρέφονται προς καινούργιες ενημερωτικές σελίδες που δημιουργήθηκαν αποκλειστικά στο διαδίκτυο αντί να επισκέπτονται τις σελίδες των παραδοσιακών μέσων, σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στις περισσότερες χώρες.
Έρευνα Ευρωβαρόμετρου:
Μέσω κοινωνικών δικτύων ενημερώνονται οι νέοι
Οι μισοί χρήστες διαδικτύου στις 26 χώρες που διενεργήθηκε η έρευνα (51%), χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την ενημέρωσή τους, ενώ για το 12% τα κοινωνικά δίκτυα είναι η κύρια πηγή ενημέρωσης. Για τους νέους 18-24 ετών, τα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν την κύρια πηγή ενημέρωσής (28%), προσπερνώντας για πρώτη φορά την τηλεόραση (24%). Η τηλεόραση, παραμένει η κυρίαρχη πηγή ενημέρωσης για τα κοινά μεγαλύτερης ηλικίας αν και η συνολική χρήση της έχει πτωτικές τάσεις. Ο ρόλος του Facebook είναι αξιοσημείωτος, καθώς το 44% το χρησιμοποιεί για να βρει, να διαβάσει, να παρακολουθήσει, να μοιράσει ή να σχολιάσει ειδήσεις στις 26 χώρες του δείγματος.
Το ποσοστό αυτό είναι διπλάσιο από εκείνο των χρηστών που χρησιμοποιεί για ειδησεογραφικούς σκοπούς το YouTube (19%) ή το Twitter (10%) το οποίο, ωστόσο παραμένει ιδιαίτερα σημαντικό μέσο για τους χρήστες.
Μια από τις επιπτώσεις της αύξησης της χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για ενημέρωση, σύμφωνα με την έρευνα, είναι ότι οι χρήστες δεν προσέχουν από ποιο μέσο προέρχεται η είδηση. Οι δυναμικές αυτές είναι ακόμα πιο έντονες στην Ελλάδα, όπου η εμπιστοσύνη στα μέσα ενημέρωσης και στη δημοσιογραφία κυμαίνονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα, ενώ η χρήση κοινωνικών δικτύων για ενημέρωση και η χρήση προγραμμάτων αποκλεισμού διαφημιστικού περιεχομένου (adblocking) βρίσκονται σε υψηλότερα επίπεδα από ό,τι σε άλλες χώρες.
Το ελληνικό κοινό έχει πολύ χαμηλή εμπιστοσύνη στα μέσα ενημέρωσης και τους δημοσιογράφους. Μόνο το 7% θεωρεί πως τα μέσα ενημέρωσης στην Ελλάδα είναι ανεξάρτητα από αθέμιτη πολιτική επιρροή, ενώ μόνο το 5% πως δεν επηρεάζονται από επιχειρηματικά συμφέροντα. Η Ελλάδα ήταν η τελευταία χώρα από τις 26 και στις δύο αυτές μεταβλητές.
Άλλα ευρήματα της διεθνούς μελέτης δείχνουν πως:
Ο διαμοιρασμός ειδήσεων μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι σε υψηλά επίπεδα: σχεδόν ένας στους δύο Έλληνες χρήστες κοινοποιεί ειδήσεις που τον/την ενδιαφέρουν.
Οι Έλληνες επίσης διαβάζουν και σχολιάζουν ειδήσεις στα κοινωνικά δίκτυα σε υψηλότερο βαθμό (74%) από τους χρήστες σε άλλες χώρες. Το 86% αντιδρά στις ειδήσεις σχολιάζοντας, κάνοντας like ή στέλνοντας τις μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Tα σχόλια οσο το δυνατόν φιλτράρονται ως προς το ύφος και το ήθος τους.
Kάθε υβριστικό ,προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται .
Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις.
Ο κάθε σχολιαστής υπογράφει ηλεκτρονικά το σχόλιο του και είναι υπεύθυνος έναντι των νόμων.
Το ΜΑΝΤΟΥΔΙ NEWS δεν ενστερνίζεται και δεν φέρει καμία ευθύνη για όσα γράφουν οι αναγνώστες στα σχόλια τους.