Kι αν νικηθήκαμε δεν ήταν απ'την τύχη ή τις αντιξοότητες,αλλά απ'αυτό το πάθος μας για κάτι πιο μακρινό " Τάσος Λειβαδίτης

Σάββατο 15 Φεβρουαρίου 2020

Β. Αποστόλου: Στο σχέδιο ιδιωτικοποίησης της ΛΑΡΚΟ δεν διασφαλίζονται τα δικαιώματα των εργαζομένων



Τοποθέτηση του Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Ν. Ευβοίας και πρώην Υπουργού Βαγγέλη Αποστόλου, στην Ολομέλεια της Βουλής σήμερα Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου 2020, για την Τροπολογία Ιδιωτικοποίησης της ΛΑΡΚΟ.



«Θα σταθώ μόνο στην τροπολογία που αφορά στη ΛΑΡΚΟ, μια εταιρεία που αν μπόρεσε να επιζήσει πάνω από πενήντα χρόνια, με χρήσεις κερδοφόρες αλλά και ζημιογόνες, ήταν γιατί για μεγάλο διάστημα δεν κυριάρχησε μια απόλυτη μονοσήμαντη θεώρηση, δηλαδή το οικονομικό αποτέλεσμα που εσείς της Νέας Δημοκρατίας έχετε ειδικά θεοποιήσει στην πολιτική σας προσέγγιση.

Αλλά τι κυριάρχησε; Το συνολικό, κοινωνικό, οικονομικό ισοζύγιο κόστους-οφέλους. Αυτός είναι και ο λόγος που καθιστά τη ΛΑΡΚΟ σημαντική πηγή οικονομικής ζωής για τους έξι νομούς στους οποίους δραστηριοποιείται. Ερειπωμένες περιοχές θα καταντήσουν η Φθιώτιδα, η Βοιωτία και η Εύβοια. Ειδικά στην Εύβοια, επειδή έχουμε ζήσει τέτοιες καταστάσεις με τα μεταλλεία πρώην Σκαλιστήρη, το 1975 και το 1998 και τελικά αυτό που έμεινε μέσα από τέτοιες διαδικασίες είναι η ερημοποίηση της περιοχής.

Ξεχνάτε, συνάδελφοι της Ν.Δ. την παράμετρο αυτή με το σχέδιο ιδιωτικοποίησης της εταιρείας που καταθέτετε, γιατί κυρίως -και αυτό είναι το βασικότερο πρόβλημα- δεν συμπεριλαμβάνεται καμία διασφάλιση στις θέσεις εργασίας. Αυτό το ζήτημα λέτε θα συζητηθεί με τον επόμενο επενδυτή, τον οποίο βέβαια - έτσι φαίνεται- έχετε βρει, αλλά δεν δεσμεύτηκε. Απλά μείνατε με την ελπίδα ότι θα προτιμήσει τους σημερινούς εργαζόμενους μόνιμους ή εργολαβικούς ή έστω τους περισσότερους λόγω της εμπειρίας που έχουν στην παραγωγή νικελίου.

Ξέρετε πως ηχούν αυτά στα αυτιά των εργαζομένων; Ως κοροϊδία. Κρατάτε σε λειτουργία την εταιρεία έναν χρόνο και αυτό το χρησιμοποιείτε ως δόλωμα για τους εργαζόμενους, ενώ την ίδια ώρα ο ειδικός διαχειριστής θα επιδιώξει τη μέση μείωση του μισθολογικού κόστους κατά 25%. Άρα, δηλαδή, οι εργαζόμενοι θα πληρώσουν πρώτοι το κόστος του κυβερνητικού σχεδίου, όπως οι ίδιοι πληρώνουν άλλωστε και το κόστος της απαξίωσης της επιχείρησης, που έχει οδηγήσει μεταξύ άλλων και στην χειροτέρευση των συνθηκών εργασίας.

Μην ξεχνάτε, κύριε Υπουργέ, ότι τον τελευταίο περίπου χρόνο έχουν χάσει τρεις εργαζόμενοι τη ζωή τους στη συγκεκριμένη επιχείρηση.

Η ΛΑΡΚΟ, αγαπητοί συνάδελφοι, είναι διαχρονικά κερδοφόρος εταιρεία και αυτό δεν μπορεί να αξιολογηθεί από τα οικονομικά στοιχεία μιας μικρής χρονικής περιόδου, όπως είναι η τελευταία πενταετία, στην οποία οι διεθνείς τιμές νικελίου κινήθηκαν με πρωτοφανή ένταση και διάρκεια στα χαμηλότερα επίπεδα της δεκαπενταετίας και δημιούργησαν τη συγκεκριμένη περίοδο μια αρνητική οικονομική εικόνα. Ήδη, όμως, η εικόνα αυτή αρχίζει σιγά-σιγά να ανατρέπεται από την ανοδική πορεία των τιμών του νικελίου, που έχει αρχίσει να διαμορφώνεται το τελευταίο εξάμηνο. Αν δε συσχετίσουμε τις τιμές του νικελίου με το λειτουργικό κόστος εταιρείας, τότε θα διαπιστώσουμε διαχρονικά ότι είναι κερδοφόρα, παρά τις κατά καιρούς κακοδιαχειρίσεις που έχει υποστεί η συγκεκριμένη εταιρεία.

Βέβαια, ίσως κάποιος από σας μου πει «εσείς τι κάνατε»; Εμείς κρατήσαμε όρθια την επιχείρηση σε δύσκολες συνθήκες λόγω των μνημονιακών υποχρεώσεων και των δημοσιονομικών δυσκολιών που υπήρχαν. Μετά την έξοδο από τα μνημόνια άρχισε να μας απασχολεί η επόμενη μέρα. Δεν προκάναμε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, όμως βασική μας παράμετρος ήταν η προστασία των θέσεων εργασίας, η προστασία των εργαζομένων. Εσείς όχι μόνο την εγκαταλείψατε στην τύχη της, αλλά και την οδηγείτε σε ξεπούλημα, αγνοώντας τη θετική προοπτική που υπάρχει, όχι μόνο με την άνοδο του νικελίου, αλλά και με τη χρήση του σε συσσωρευτές ηλεκτρικής ενέργειας.

Υπάρχουν βεβαίως και πολλά ερωτήματα που δεν απάντησε ο κ. Σταϊκούρας, μάλιστα χρησιμοποιώντας και τον όρο «εμείς τολμάμε». Πώς θα ξεπεράσετε το πρόβλημα της ιδιοκτησίας της Λάρυμνας που ανήκει στην παλιά ΛΑΡΚΟ, η οποία ελέγχεται από την Εθνική Τράπεζα; Θα απεμπολήσουν εύκολα τα δικαιώματα ιδιοκτησίας που έχουν τόσο η Εθνική Τράπεζα όσο και μια εταιρεία εφοπλιστικών συμφερόντων που εδρεύει στην Ελβετία; Πώς θα ξεμπλέξετε με όλο αυτό το νομικό κουβάρι, όταν μάλιστα ο χρόνος -και γι’ αυτό σας απευθύνω το συγκεκριμένο ερώτημα- είναι πολύ σύντομος για να ολοκληρωθούν όλες αυτές οι διαδικασίες;

Το χειρότερο όλων, όμως, είναι ότι επιμένετε σε ένα σχέδιο το οποίο είχε προταθεί από την Κυβέρνησή σας του 2012-2014, ένα σχέδιο που είχε τύχει καθολικής απόρριψης, όχι μόνο από τους εργαζομένους, την τοπική κοινωνία και τα πολιτικά κόμματα της τότε αντιπολίτευσης, αλλά ακόμη και από την ίδια τη διοίκηση της ΛΑΡΚΟ.

Και επιπλέον, μην αγνοείτε κύριοι της Κυβέρνησης, τους εργαζόμενους οι οποίοι έχουν μια ιστορία όσον αφορά τη συνδικαλιστική τους δραστηριότητα και αν είχαμε προχθές εδώ μια μαζική, μαζικότατη, συμμετοχή –ίσως, θα έλεγα εγώ, από τις καλύτερες και δυναμικότερες που έχουν εμφανιστεί μπροστά στη Βουλή- το ίδιο γίνεται αυτήν την ώρα και στην Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας. Μην αγνοείτε τη δυναμική τους.».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tα σχόλια οσο το δυνατόν φιλτράρονται ως προς το ύφος και το ήθος τους.
Kάθε υβριστικό ,προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται .
Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις.
Ο κάθε σχολιαστής υπογράφει ηλεκτρονικά το σχόλιο του και είναι υπεύθυνος έναντι των νόμων.
Το ΜΑΝΤΟΥΔΙ NEWS δεν ενστερνίζεται και δεν φέρει καμία ευθύνη για όσα γράφουν οι αναγνώστες στα σχόλια τους.