Kι αν νικηθήκαμε δεν ήταν απ'την τύχη ή τις αντιξοότητες,αλλά απ'αυτό το πάθος μας για κάτι πιο μακρινό " Τάσος Λειβαδίτης

Δευτέρα 9 Μαρτίου 2020

To Τμήμα Λιμενικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ για το λιμάνι Μαντουδίου



Θέμα που απασχόλησε σύσκεψη στην Χαλκίδα για τα Λιμάνια στην Εύβοια, είναι η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στο Λιμάνι του Μαντουδίου (Κυμάσι), που καταστράφηκε από τα έντονα καιρικά φαινόμενα.
· Τι προτίθεται να κάνει ο Οργανισμός για την αποκατάσταση της ζημιάς που έχει γίνει; Θα αναζητήσει ευθύνες στους εργολάβους που έχουν πραγματοποιήσει το έργο;

· Έχει προχωρήσει σε αναζήτηση χρηματοδότησης για την αποκατάσταση;

· Τι έκανε ο Οργανισμός για το αλιευτικό καταφύγιο στις εκβολές του Κηρέα ποταμού, που μπαζώθηκε, εντός της λιμενικής ζώνης;

· Τέλος έχει σκοπό να παραχωρήσει και αυτό το Λιμάνι σε ιδιώτες;
 
 Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ της Νομαρχιακής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ
Τμήμα Λιμενικής Πολιτικής
Σε συνάντηση που έγινε για τα θέματα των Λιμανιών στην Εύβοια στην Χαλκίδα, στην οποία παραβρέθηκε ο πρώην Γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σ. Χρήστος Λαμπρίδης, συζητήθηκαν τα ζητήματα που προκύπτουν με την πρόθεση της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας να προχωρήσει είτε στην πώληση των μετοχών και στην ιδιωτικοποίηση των Οργανισμών Λιμένων άμεσα είτε έμμεσα, με το νέο νομοθετικό πλαίσιο που ψηφίστηκε πρόσφατα και οδηγεί τους Οργανισμούς Λιμένα στη χρεοκοπία και στην μετέπειτα ιδιωτικοποίηση τους.
Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, με τις νομοθετικές παρεμβάσεις της, ανέτρεψε σχεδιασμούς των προηγούμενων κυβερνήσεων για την ιδιωτικοποίηση των Οργανισμών Λιμένα και υιοθέτησε την πολιτική των υποπαραχωρήσεων, δηλαδή της δυνατότητας παραχώρησης μέσα από ανοικτούς διεθνείς πλειοδοτικούς διαγωνισμούς εκτάσεων ή δραστηριοτήτων για την πραγματοποίηση επενδύσεων. Ο νόμος προέβλεπε τη σύμφωνη γνώμη του ΤΑΙΠΕΔ, της διοίκησης των Οργανισμών Λιμένα και των συναρμόδιων Υπουργείων για το αντικείμενο της υποπαραχώρησης πριν την διενέργεια των διαγωνισμών και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε καταστήσει σαφές ότι αυτό το αντικείμενο θα αφορούσε σε επενδύσεις που δεν μπορούσε να πραγματοποιήσει ο Οργανισμός Λιμένα, θα είχαν αναπτυξιακό πρόσημο και δεν θα αφορούσαν σε δραστηριότητες που είχαν στοιχεία δημόσιου αγαθού (πχ ακτοπλοΐα).  Τα μοντέλο των υποπαραχωρήσεων ισχύει, κατά κανόνα, σ’  ολόκληρη την Ευρώπη και στις ΗΠΑ.
Η περίπτωση του ΟΛΝΕ Α.Ε., δεν εμπίπτει στις διατάξεις του Νόμου, μια και ανήκει εξ’ ολοκλήρου στο ελληνικό Δημόσιο, με μόνο εταίρο το Υπουργείο Οικονομικών και διαχειριστή τον ΟΛΝΕ Α.Ε.. Μάλιστα, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε απορρίψει την απαίτηση των θεσμών να περάσει ο ΟΛΝΕ στο ΤΑΙΠΕΔ.
Η τελευταία απόφαση του Δ.Σ. του Οργανισμού, μας δημιουργεί ερωτηματικά για την μεθόδευση της παραχώρησης των προβλητών Θ’ , Β’ και Β1, σε ιδιώτη επενδυτή.
·         Έχει ολοκληρωθεί το Master Plan του Οργανισμού; Έχει τελειώσει η διαβούλευση με τους κοινωνικούς φορείς της Χαλκίδας;
·         Αν ο ΟΛΝΕ είχε σκοπό να παραχωρήσει τμήματα του Νότιου Λιμένα- λιμάνι των Τσιμέντων Χαλκίδας, το είχε εντάξει στο ημιτελές Master Plan;
·         Έχει λάβει όλες τις αναγκαίες αδειοδοτήσεις από τα Αρμόδια Υπουργεία;
·         Με ποιο σκεπτικό αποφασίστηκε ο χρόνος παραχώρησης (26 έτη) και το τίμημα (26.500 ευρώ ανά έτος) και μάλιστα χωρίς διαγωνιστική διαδικασία και πως αυτή η απόφαση είναι υπέρ του Δημόσιου Συμφέροντος;
·         Έχουν γίνει όλες οι μελέτες που χρειάζονται, στην πρόταση του  επενδυτή;
·         Ποια μέριμνα έχει λάβει για τους εργαζόμενους Λιμενεργάτες και τους απολυμένους των Τσιμέντων;
·         Τι θα γίνει με το Λιμάνι της Χαλκίδας, αφού κατά τα στοιχεία, η κίνηση του θα μηδενιστεί;
·         Τελικά ποιος υποχρεώνει τον Οργανισμό να επισπεύσει τέτοιου είδους αποφάσεις, που βρίσκουν αντίθετους πολλούς συμπολίτες μας και φορείς της Πόλης;
Το δεύτερο μεγάλο θέμα που απασχόλησε την σύσκεψη είναι η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στο Λιμάνι του Μαντουδίου (Κυμάσι), που καταστράφηκε από τα έντονα καιρικά φαινόμενα.
·         Τι προτίθεται να κάνει ο Οργανισμός για την αποκατάσταση της ζημιάς που έχει γίνει; Θα αναζητήσει ευθύνες στους εργολάβους που έχουν πραγματοποιήσει το έργο;
·         Έχει προχωρήσει σε αναζήτηση χρηματοδότησης για την αποκατάσταση;
·         Τι έκανε ο Οργανισμός για το αλιευτικό καταφύγιο στις εκβολές του Κηρέα ποταμού, που μπαζώθηκε, εντός της λιμενικής ζώνης;
·         Τέλος έχει σκοπό να παραχωρήσει και αυτό το Λιμάνι σε ιδιώτες;
Η Νομαρχιακή Επιτροπή Εύβοιας- Τμήμα Λιμενικής Πολιτικής, διαφωνεί κάθετα με την ασκούμενη πολιτική στα Λιμάνια, το τελευταίο διάστημα μετά τις εκλογές. Την πολιτική αυτή δεν μπορούν να υπηρετούν με την ψήφο τους στο ΔΣ του ΟΛΝΕ μέλη και φίλοι του ΣΥΡΙΖΑ, καθώς αυτή η στάση συνιστά συμμετοχή στην υλοποίηση των πολιτικών της Νέας Δημοκρατίας. Δεν θέλουμε μέλη και φίλοι του ΣΥΡΙΖΑ να κάνουν την «βρώμικη δουλειά». Ας αναλάβει την εφαρμογή αυτής της πολιτικής η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.

Χαλκίδα 5 Μαρ. 2020.
Από το Γραφείο Τύπου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tα σχόλια οσο το δυνατόν φιλτράρονται ως προς το ύφος και το ήθος τους.
Kάθε υβριστικό ,προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται .
Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις.
Ο κάθε σχολιαστής υπογράφει ηλεκτρονικά το σχόλιο του και είναι υπεύθυνος έναντι των νόμων.
Το ΜΑΝΤΟΥΔΙ NEWS δεν ενστερνίζεται και δεν φέρει καμία ευθύνη για όσα γράφουν οι αναγνώστες στα σχόλια τους.