Δήλωση του Βαγγέλη Αποστόλου, Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ. Ν.Ευβοίας και πρώην Υπουργού, για την απάντηση του Υφυπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ.Στύλιου.στην Ερώτηση (3651/28-1-2021) που του είχε καταθέσει με θέματα τη μείωση του προσωπικού και το κλείσιμο περιφερειακών γραφείων των ΕΛΤΑ Εύβοιας:
“Στην απάντησή του ο κ. Υφυπουργός δεν αναφέρεται στα συγκεκριμένα ερωτήματα της ερώτησής μου που αφορούν στη μείωση των περιφερειακών καταστημάτων της Εύβοιας και στο μέλλον των εργαζομένων των ΕΛΤΑ.
Αντίθετα αναφέρει ότι για την εξασφάλιση της βιωσιµότητάς και της ανταγωνιστικότητάς τους τα ΕΛΤΑ υλοποιούν πρόγραµµα µετασχηµατισµού, το οποίο περιλαµβάνει την αναδιοργάνωση του δικτύου και της οργανωτικής δοµής τους.
Τονίζει μάλιστα ότι κυρίαρχος παράγοντας για την υλοποίηση των απαιτούµενων ενεργειών και προσαρµογών αποτελεί το ανθρώπινο δυναµικό.
Το σίγουρο επομένως είναι είναι ότι τα ΕΛΤΑ έχουν μπει σε μια πορεία μείωσης του προσωπικού τους από την εθελούσια έξοδο εργαζομένων και τη μερική ιδιωτικοποίηση του έργου τους, που ήδη εφαρμόζουν.
Εξάλλου ο μετασχηματισμός των ΕΛΤΑ έχει ήδη ψηφιστεί με τον. 4758/2020.
Στην πορεία αυτή είναι σίγουρο ότι θα καταργηθούν και περιφερειακά καταστήματα.
Σε αυτή την εξέλιξη οφείλουμε να αντιδράσουμε.
Επισυνάπτονται η Ερώτηση & η Απάντηση:
Αθήνα, 28 Ιανουαρίου 2021
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κ. Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης
Θέμα: Χωρίς ΕΛΤΑ η Εύβοια μετά τη μείωση του προσωπικού και το κλείσιμο των περιφερειακών του γραφείων
Οι αποφάσεις της Διοίκησης αλλά και οι νομοθετικές παρεμβάσεις της Κυβέρνησης το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουν βάλει τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ (ΕΛΤΑ) σε τροχιά απαξίωσης και υποβιβασμού του έργου που προσφέρουν.
Στην περιφερειακή Ενότητα της Ευβοίας το 2018 υπήρχαν 92 εργαζόμενοι, ενώ σήμερα είναι 70 και από αυτούς οι 9 θεωρούνται πλεονάζον προσωπικό. Από τα 16 περιφερικά καταστήματα της Εύβοιας τα 13, που είχαν από 2 έως 4 τομείς διανομής, τροποποιούνται σε μονοπρόσωπα με τεράστιο τομέα αγροτικού δρομολογίου.
Μέσα σε αυτές τις συνθήκες είναι ανέφικτο να εκτελεστεί το συγκεκριμένο έργο από ένα ταχυδρόμο, πόσο μάλλον όταν ,σύμφωνα με πληροφορίες, σχεδιάζεται να κλείσουν τα μισά και να παραμείνουν τα 8. Τα περιφερικά καταστήματα που φημολογείται ότι θα κλείσουν στην Εύβοια είναι στο Μαρμάρι, στα Νέα Στύρα, στο Αυλωνάρι, στην Αμάρυνθο, στο Βασιλικό, στα Λουτρά, στο Μαντούδι και στα Ψαχνά ή στην Νέα Αρτάκη.
Δυσοίωνο βέβαια είναι όμως το μέλλον των ΕΛΤΑ σε ολόκληρη την επικράτεια και κατ’ επέκταση των εργαζομένων σ’ αυτά. Το Δεκέμβριο του 2020 ψηφίστηκε από την Κυβέρνηση ο νόμος 4758 στον οποίο την τελευταία στιγμή και απροειδοποίητα συμπεριλήφθηκε τροπολογία που αφορά στον μετασχηματισμό των ΕΛΤΑ, με την οποία όχι μόνο καταργούνται επί της ουσίας οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και ο Γενικός Κανονισμός Προσωπικού, αλλά και δημιουργούνται εργαζόμενοι δύο ταχυτήτων.
Όσοι απομείνουν μετά την εθελουσία έξοδο θα έχουν μειωμένα εργασιακά δικαιώματα, ενώ οι νεοπροσλαμβανόμενοι δεν θα έχουν καθόλου δικαιώματα, αφού δεν θα καλύπτονται ούτε από τον Γενικό Κανονισμό Προσωπικού, ούτε από την Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.
Επειδή
1) όλες αυτές οι ενέργειες απαξιώνουν τη λειτουργία των ΕΛΤΑ και οδηγούν στην ιδιωτικοποίηση του έργου του και
2) με την κατάργηση των 8 περιφερειακών καταστημάτων της Εύβοιας οι ταχυδρόμοι δεν θα εξυπηρετούν τους Δήμους με όλα τα χωριά που εντάσσονται σε αυτούς , γιατί δεν θα μπορούν να πηγαίνουν σε όλα τα χωριά, ούτε μία φορά την εβδομάδα.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
1) γιατί δεν λαμβάνετε υπόψη σας τις επιπτώσεις στους κατοίκους της Εύβοιας από τη μείωση των περιφερειακών καταστημάτων και
2) τι τελικά επιφυλάσσετε για το μέλλον των εργαζομένων των ΕΛΤΑ
Ο Ερωτών Βουλευτής
Αποστόλου Βαγγέλης
Ελληνικά Ταχυδρομεία
Κεντρική Υπηρεσία
∆ιεύθυνση ∆ικτύου Λιανικής
ΘΕΜΑ: «Παροχή στοιχείων για θέµατα Kοινοβουλευτικού Ελέγχου»
Απαντώντας στo µε αρ. πρωτ. 2346 ΕΞ 2021/28.01.2021 έγγραφό σας, µε το οποίο µας διαβιβάσατε αντίγραφο της υπ’ αριθµ. 3651/28-01-2021 Ερώτησης, που κατατέθηκε στη Βουλή από τον Βουλευτή κ. Αποστόλου Βαγγέλη, σας πληροφορούµε τα εξής:
Tα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥ∆ΡΟΜΕΙΑ, σύµφωνα µε το ισχύον νοµοθετικό και κανονιστικό πλαίσιο, είναι Φορέας Παροχής Καθολικών Ταχυδροµικών Υπηρεσιών σε όλη την χώρα και λειτουργούν ως Ανώνυµη Εταιρεία, σε ανταγωνιστικό περιβάλλον. Στο πλαίσιο αυτό αναπτύσσουν και υποστηρίζουν το Ταχυδροµικό ∆ίκτυο κατά τρόπο ώστε οι κανονιστικές υποχρεώσεις να εξασφαλίζονται µε τον πιο αποτελεσµατικό, σε κάθε περίπτωση τρόπο.
Ειδικότερα, τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥ∆ΡΟΜΕΙΑ παρακολουθούν πανελλαδικά τις δηµογραφικές, κοινωνικές και διοικητικές αλλαγές που συντελούνται, αξιολογούν τα νέα δεδοµένα και όπου απαιτείται, επαναπροσδιορίζουν και επανασχεδιάζουν τον τρόπο λειτουργίας του Ταχυδροµικού ∆ικτύου, το οποίο περιλαµβάνει τα Ταχυδροµικά Καταστήµατα, τα Ταχυδροµικά Πρακτορεία, τους Αγροτικούς ∆ιανοµείς κλπ, στοχεύοντας πάντα στη βέλτιστη Ταχυδροµική εξυπηρέτηση των πολιτών.
Με δεδοµένο τη µεγάλη πτώση του όγκου αλληλογραφίας, δηµιουργείται η επιτακτική ανάγκη αναδιάρθρωσης του δικτύου και αλλαγή της συχνότητας διανοµής κατάλληλα προσαρµοσµένη στις σηµερινές συνθήκες. Οι αλλαγές στη λειτουργία καταστηµάτων, είτε πρόκειται περί αναστολής είτε περί τροποποίησης του ωραρίου λειτουργίας τους, γίνονται µε την δέουσα προσοχή ώστε να µη διαταράσσεται η οµαλή εκτέλεση του ταχυδροµικού έργου και µε γνώµονα αδιάλειπτη ταχυδροµική εξυπηρέτηση των πολιτών.
Ειδικότερα, στο Νοµό Ευβοίας, η ταχυδροµική εξυπηρέτηση πραγµατοποιείται µε την λειτουργία δέκα επτά (17) Ταχυδροµικών Καταστηµάτων, δέκα εννέα (19) Ταχυδροµικών Πρακτορείων πλήρως αυτοµατοποιηµένων και την Μονάδα ∆ιανοµής-∆ιαµετακοµιστικό Σταθµό Χαλκίδας. Από το ∆ίκτυο Καταστηµάτων και Πρακτορείων παρέχονται συνεχώς όλες οι ταχυδροµικές υπηρεσίες. Συνολικά εργάζονται ογδόντα τρείς (83) υπάλληλοι, σε έργο συναλλαγής, διανοµής και υποστήριξης. Υπουργείο Ψηφιακής ∆ιακυβέρνησης
Επισηµαίνεται ότι τα ΕΛΤΑ για την εξασφάλιση της βιωσιµότητάς και ανταγωνιστικότητάς τους, υλοποιούν πρόγραµµα µετασχηµατισµού, το οποίο περιλαµβάνει δράσεις, που στοχεύουν στον οικονοµικό εξορθολογισµό, τον επιχειρησιακό εκσυγχρονισµό, την εισαγωγή νέων ψηφιακών τεχνολογιών, την αναβάθµιση της παροχής προϊόντων και υπηρεσιών, την ποιοτική εξυπηρέτηση των πελατών, καθώς και την αναδιοργάνωση του δικτύου και της οργανωτικής δοµής τους.
Κυρίαρχος παράγοντας για την υλοποίηση των απαιτούµενων ενεργειών και προσαρµογών αποτελεί το ανθρώπινο δυναµικό. Τα ΕΛΤΑ αντιµετωπίζουν τα θέµατα προσωπικού µε ολοκληρωµένο σχεδιασµό, ο οποίος εντάσσεται στο σχέδιο εξυγίανσης της Εταιρείας.
Τέλος, σας διαβεβαιώνουµε ότι, τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥ∆ΡΟΜΕΙΑ, ως Φορέας Παροχής Καθολικών Ταχυδροµικών Υπηρεσιών, παρακολουθούν το ταχυδροµικό δίκτυο της κάθε περιοχής, όπως άλλωστε γίνεται µε όλες τις περιοχές της χώρας και µεριµνούν πάντοτε για την ικανοποίηση των ταχυδροµικών αναγκών της χώρας.
Ο ∆ΙΕΥΘΥΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ]
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Tα σχόλια οσο το δυνατόν φιλτράρονται ως προς το ύφος και το ήθος τους.
Kάθε υβριστικό ,προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται .
Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις.
Ο κάθε σχολιαστής υπογράφει ηλεκτρονικά το σχόλιο του και είναι υπεύθυνος έναντι των νόμων.
Το ΜΑΝΤΟΥΔΙ NEWS δεν ενστερνίζεται και δεν φέρει καμία ευθύνη για όσα γράφουν οι αναγνώστες στα σχόλια τους.