EviaFilmProject// 15-19 Iουνίου 2019 Master class Ορέστη Ανδρεαδάκη
Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του EviaFilmProject (15-19 Ιουνίου 2022), ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, Ορέστης Ανδρεαδάκης, παρέδωσε masterclassτην Πέμπτη 16 Ιουνίου, στην Αγία Άννα, στους φοιτητές του Τμήματος Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου, με έδρα τα Ψαχνά Ευβοίας, καθώς και σε επαγγελματίες του κινηματογραφικού χώρου.
Ο Ορέστης Ανδρεαδάκης καλωσόρισε τους φοιτητές και τους καθηγητές ενώ ευχαρίστησε το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, τους δήμους Μαντουδίου – Λίμνης – Αγίας Άννας και Ιστιαίας - Αιδηψού καθώς και τους χορηγούς και τους υποστηρικτές του EviaFilmProject.
Το masterclassμε τίτλο «Ο Ταύρος, ο γάιδαρος και το χταπόδι: Το περιβάλλον από τα ζωγραφικά ντοκιμαντέρ στην κινηματογραφική ζωγραφική» ανέτρεξε στην ιστορία της εικαστικής παράδοσης για να εξετάσει πώς οι σύγχρονες κινηματογραφικές αφηγήσεις φανερώνουν νέους τρόπους να συντονιστούμε με τη φύση και να μάθουμε από τα όντα πέρα-από-το-ανθρώπινο.Παράλληλα, κατέγραψε και σκιαγράφησε μέσα από παραδείγματα τη σχέση του ανθρώπου με τα ζώα όπως αποτυπώνεται στην ιστορία του κινηματογράφου, των εικαστικών, αλλά και στην ίδια την πραγματικότητα.
«Πολύς λόγος έχει γίνει τελευταία για τα χταπόδια τον τελευταίο καιρό, όμως το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ήταν το πρώτο που μίλησε για αυτά μέσα από το ντοκιμαντέρ Ο δάσκαλός μου, το χταπόδι. Η συγκεκριμένη ταινία παρουσιάστηκε σε παγκόσμια πρεμιέρα στις 15 Ιουλίου 2020, σε 4 θερινά της Θεσσαλονίκης, προτού προβληθεί στο Netflixκαι διαγράψει μια θριαμβευτική πορεία, φτάνοντας μέχρι τη μέγιστη διάκριση του Όσκαρ Καλύτερου Ντοκιμαντέρ. Σήμερα θα δούμε πώς ένας γάιδαρος, ένας ταύρος και ένα χταπόδι κλονίζουν την παγιωμένη ιεραρχία των έμβιων όντων, αμφισβητώντας ανοιχτά την πεποίθηση πως ο άνθρωπος είναι το περιούσιο είδος του Δημιουργού», ανέφερε στην εναρκτήρια τοποθέτησή του, πριν την έναρξη του masterclass, ο Ορέστης Ανδρεαδάκης.
Στη συνέχεια, ο κ. Ανδρεαδάκης πραγματοποίησε μια ιστορική αναδρομή σε διάσημα έργα τέχνης που συνδέουν με ένα αδιόρατο νήμα διαφορετικές εποχές της ανθρώπινης ιστορίας και καλλιτεχνικής δημιουργίας. Από τον διάσημο πίνακα του 17ου αιώνα, Ο νεαρός ταύρος, του ολλανδού ζωγράφου Πάουλους Πότερ μέχρι τις τοιχογραφίες των μινωικών ανακτόρων στην Κνωσό που απεικονίζουν τα Ταυροκαθάψια, την ταινία Στην τύχη ο Μπαλταζάρ του Ρομπέρ Μπρεσόν και τις προϊστορικές ζωγραφιές στο σπήλαιο Λακτώ στη Γαλλία, ο κ. Ανδρεαδάκης χαρτογράφησε τον διαχρονικό δίαυλο και δεσμό που ενώνει ανθρώπους και ζώα, σχολιάζοντας παράλληλα τις επιζήμιες πρακτικές της σύγχρονης βιομηχανίας τροφίμων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Tα σχόλια οσο το δυνατόν φιλτράρονται ως προς το ύφος και το ήθος τους.
Kάθε υβριστικό ,προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται .
Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις.
Ο κάθε σχολιαστής υπογράφει ηλεκτρονικά το σχόλιο του και είναι υπεύθυνος έναντι των νόμων.
Το ΜΑΝΤΟΥΔΙ NEWS δεν ενστερνίζεται και δεν φέρει καμία ευθύνη για όσα γράφουν οι αναγνώστες στα σχόλια τους.