Kι αν νικηθήκαμε δεν ήταν απ'την τύχη ή τις αντιξοότητες,αλλά απ'αυτό το πάθος μας για κάτι πιο μακρινό " Τάσος Λειβαδίτης

Πέμπτη 27 Ιουλίου 2023

ΛΟΥΜΠΕΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ....με αφορμή περιστατικό στην παραλία Αγ.Αννας

(ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ EUROKINISSI)

Της Βάσως Μουρελά

Αν καταφέρουμε να διανύσουμε την φετινή καλοκαιρινή περίοδο χωρίς νεκρό, στο χώρο της πολύ μικρής και μικρής επιχειρηματικότητας  θα είναι ευχής έργο και αυτό διότι η κοινωνική ένταση που επικρατεί συνολικά στη χώρα, δυστυχώς βρίσκει διέξοδο εκεί που υπάρχουν τα περιθώρια, δηλαδή στην έλλειψη επαγγελματισμού και οργάνωσης.

Δεν είναι μέχρι στιγμής λίγα τα περιστατικά που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, γιατί υπάρχουν και άλλα που δεν είχαν την τύχη, εργοδοτών κυρίως μικρών επιχειρήσεων στο χώρο του επισιτισμού και των καφέ – μπαρ, που αφορούν σε κακοποιητική και ανάρμοστη εργοδοτική συμπεριφορά.

Για την ιστορία να θυμηθούμε, το περιστατικό με τον ξυλοδαρμό εργαζόμενου στη Ρόδο, τον σερβιτόρο στο νερό επίσης στη Ρόδο, το κλείσιμο στο ψυγείο με κρέατα εργαζόμενου που κάηκε με το λάδι στην Κρήτη, την άρνηση πληρωμών σε εργαζομένους,  από εργοδότη στην Κάρπαθο, καθώς και τον ξυλοδαρμό εργαζομένου από εργοδότη με …  τσουγκράνα στην Πάργα.

Στον μακρύ κατάλογο έρχεται να προστεθεί και πρόσφατη άκρως δυσάρεστη προσωπική εμπειρία, όπου τις ημέρες του καύσωνα βρέθηκα σε παραλία της Αγίας Άννας στη Βόρεια Εύβοια. Για την οικονομία του λόγου θα αρκεστώ να αναφέρω, ότι νεαροί, τέσσερις στον αριθμό, περίπου 20 χρόνων ηλικιακά, που σέρβιραν κοκτέιλ  μέσα στο χώρο του καταστήματος και κινούνταν και στο χώρο της κουζίνας… ήρθαν μετά από λίγη ώρα, στις ξαπλώστρες που διέθετε το εν λόγω κατάστημα να παίξουν βόλεϊ μέσα στη θάλασσα, μισό μέτρο απ’ τις ξαπλώστρες των θαμώνων…

Τους ζητήθηκε πρώτη φορά, αν μπορούσαν να απομακρυνθούν και αρνήθηκαν επιδεικτικά… Όταν τους ζήτησα το ίδιο για δεύτερη φορά, βρήκαν και υποστήριξη από τη μητέρα… όπως μάθαμε εκ των υστέρων, του ενός από τους τέσσερις νεαρούς, η οποία μπήκε στη Θάλασσα και φώναξε «ελάτε όλοι να παίξουμε» με επιδεικτικό ύφος καθότι ντόπιοι!

Ως συνέπεια ήταν να φουντώσει το ηθικό των νεαρών, οι οποίοι ενώπιων ολάκερης της παραλίες, ήρθαν βίαια προς το μέρος μου, να με … χτυπήσουν. Επακολούθησε «το κατά παράδοση», δηλαδή, μαζεύτηκε όλη παραλία, το μόνο που συγκράτησα απ την ταραχή μου, ήταν τα λόγια ενός κυρίου «δεν ντρέπεστε 10 άνδρες, τα βάλατε με μια γυναίκα».

Προς αποφυγήν πιο ακραίων καταστάσεων, αποχωρήσαμε από την εν λόγω παραλία, περνώντας από το κατάστημα στον οποίο δεν υπήρχε κανένας… Όπως μπορεί να γίνει αντιληπτό, με 41 βαθμούς κελσίου, στις 3 το μεσημέρι δεν προσφύγαμε στο αστυνομικό τμήμα της περιοχής.

Για να επανέρθουμε τώρα, στις ευθύνες των επιχειρηματιών,  τα εν λόγω περιστατικά δεν είναι λίγα, ώστε να μας επιτρέπει να τα χαρακτηρίζουμε «μεμονωμένα», το αντίθετο, σκιαγραφούν μια πολιτισμική κουλτούρα γύρω από το χώρο της μικρής επιχειρηματικότητας, που θα ήταν εθελοτυφλία να την προσπεράσει κανείς, καθώς αγγίζει τα όρια το επιχειρηματικού αλλά και κοινωνικού περιθωρίου…. του λεγομένου κατά  τον οικονομολόγο Κάρολο Μαρξ και ως λούμπεν.

Και ενώ γίνεται αντιληπτό, πως οι εξωγενείς παράγοντες μέσα στους οποίους οι παραπάνω επιχειρήσεις καλούνται να λειτουργήσουν είναι πολύ επιβαρυντικοί και πολλές φορές βρίσκουν συμπαραστάτες το σύνολο της κοινωνίας, φαίνεται οι ίδιοι να μην θέλουν να γίνουν δέκτες αυτής της συμπαράστασης.

Διότι, ακόμη και όταν οι πελάτες εθελοτυφλούν, στη μη κανονιστική συμμόρφωση με τους κανονισμούς της Πολιτείας, ενός τέτοιου είδους επιχειρηματία, με το σκεπτικό «δε βαριέσαι μεροκάματο, θέλει να βγάλει ο άνθρωπος», οι ίδιοι φαίνεται να μην το δέχονται ούτε αυτό, παρά αρέσκονται να κυνηγούν τον κόσμο με τσουγκράνες  και να αποκαλούν τους πελάτες βατράχια…

Σε κάθε περίπτωση, επειδή η σάτιρα αποτελεί θετική άμυνα στη δύσβατη πραγματικότητα, πριν επιλέξουμε ξαπλώστρα, ωφέλιμο για τη σωματική μας ακεραιότητα θα ήταν, να έχουμε κατά νου, το περίφημο ρεμπέτικο του Γιώργου Μπάτη: «Σου ‘χει λάχει, σου’ χει λάχει να σε κυνηγούν οι βλάχοι;».

*Η Βάσω Μουρελά είναι πολιτικός επιστήμονας

 

Έχει δημοσιευθεί και στην Ναυτεμπορική

6 σχόλια:

  1. Κύρια Μουρελά πολιτικέ επιστημών,όπως αναφέρατε ποιοι είναι οι.βλαχοι ;και αν επιτρέπεται ποιος ο.τοπος καταγωγής σας; Υποθέτω εννοείται την αγενή συμπεριφορά.παντως εμείς οι Ευβοείς είμαστε νησιώτες ,όχι ότι είναι κακο να έχει καποιος βλάχικη καταγωγή ! μάλλον τιμή του είναι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητή κυρία Μουρελά, που διατείνεστε πολιτικός επιστήμων.
      Ευχαριστούμε για το χρόνο σας να ασχοληθείτε με το χωριό μας και να επισκεφτείτε την παραλία μας θα σας πρότεινα όμως προκειμένου να μην αντιμετωπίζετε φαινόμενα βλαχιάς να πληρώνετε 500€ ακτοπλοϊκά και να πάτε στη Μύκονο.
      Ελπίζουμε να μη σας ξαναδούμε στα μέρη μας

      Διαγραφή
    2. Καλησπερα, παρα το γεγονος οτι ειστε ανωνυμος, θα σας απαντησω, αν και δεν το συνηθιζω. Απανταω μονο σε εσας γιατι διακρινω μια ευγενεια, δε θα θα ασχοληθω με τις εμπαθειες των αλλων σχολιων... Η καταγωγη μου, ειναι απο θαλασσα 20 λεφτα απ την πολη της Λευκαδας. Ωστοσο, εχω χειροποιητο χαλια, απ την γιαγια μου που το εφκιαχνε στον αργαλιο...αυτα οσο αφορα τους Βλαχους, με κεφαλαιο. Τωρα εν προκειμενου δεν ειναι ηθικο να διολισθαινει το ακρως επικινδυνο περιστατικο, δηθεν σε χαρακτηρισμους....παιρνω παντα την ευθυνη των λεγομενων και των γραπτων μου, εδω δε μιλαμε για αγενεια, που ολοι μπορουμε να γινουμε αγενεις κατα συνθηκη, μιλαμε για επιθεση ! Το περιστατικο θα μπορουσε να θεωρηθει ληξαν, αν ο εν λογω επιχειρηματιας, αναλαμβανε τις ευθυνες του απεναντι στους πελατες, ηταν πολυ ευκολο να μαθει ποιοι ειμαστε, δε θα προβω σε περισσοτερα προσωπικα δεδομενα. Εγω και ο συζυγος μου, δεν προσφυγαμε στο αστυνομικο τμημα για να μην τον βλαψουμε, ωστοσο, δεν το σεβαστηκε, παρα επιτρεπει σε 20χρονα που δεν γνωριζω τις συνθηκες κατω απο τις οποιες κινουνται στην κουζινα του και σερβιρουν ρουμι9με ποιο δικαιωμα, ειναι εργαζομενοι;;;;), να φωναζουν στις ξαπλωστες του μαγαζιου του, "να μην ξαναρθετε", δε οταν ειπωθηκε "μα ειναι δυνατον κανουμε και λογαριασμο" μας ειπαν ενωπιων ολων και αλλοι κανου λογαρισμο! Δηλαδη οι νεαροι γνωριζαν και το ταμειο του καταστηματος. Εαν οι επιχειρηματιες επιλεγουν για πελατες τετοιες προσωπικοτητες επειδη ειναι ντοπιοι, δε νομιζω να οφελει και πολυ την επιχειρηματικοτητα. Ωστοσο, στη ζωη μου, σε οσο μαγαζια εχω παει και στη Μυκονο αεροπορικως βεβαια...δεν εχω διαπληκτιστει με κανενας, απ οτι ενημερωθηκα ομως οι εν λογω ευεξαπτοι νεαροι, μια εμδομαδα πριν γινει το περιστατικοο με μας, ειχαν "ξυλοκοπηθει" στην Λιμνη...μηπως να αναζητηθουν αλλου τα αιτια για το καλο του τοπου σας, το λεω. Καλη συνεχεια. Δε θα απαντησω ξανα.

      Διαγραφή
  2. Πως ακριβώς σχετίζεται το παραπάνω περιστατικό με τον εργασιακό μεσαίωνα στα νησιά που αναφέρατε; Και ο χαρακτηρισμός «βλάχοι» τι ακριβώς εξυπηρετεί; Είστε και απόφοιτος της σχολής πολιτικών επιστημών τρομάρα σας…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σύμφωνα λοιπόν με το παραπάνω κείμενο οποίος ενοχλείται με το beach volley θεωρείται θύμα αντίστοιχο εκείνου του εργαζόμενου που δέχτηκε καυτό λαδι στην Κρήτη από τον εργοδότη; Παρακαλώ πολύ τέτοιες συγκρίσεις είναι επικίνδυνες. Η παραλία της Αγίας Αννας ανέκαθεν ήταν σημείο συνάντησης νέων που φυσικά θα παίξουν και ρακέτες και βόλεϋ αν αυτό ενοχλεί υπάρχουν και ωραιότατες ερημικές στην περιοχή για ανθρώπους που αγαπούν την ησυχια. Και προς θεού το 2023 να αποκαλούμε βλάχους με αρνητική χροιά ανθρώπους παραπέμπει σε ρατσισμό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. «Τρικυμία εν κρανίω» το συγκεκριμένο άρθρο, και άκρως δυσφημιστικό για την περιοχή. Απορώ πως έχει δημοσιευτεί σε τόσα site, δεν υπάρχει καμία συνοχή και κυρίως σεβασμός προς τον συνάνθρωπο. Ο κακεντρεχής χαρακτηρισμός «βλάχοι» στο τέλος με αποτελείωσε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Tα σχόλια οσο το δυνατόν φιλτράρονται ως προς το ύφος και το ήθος τους.
Kάθε υβριστικό ,προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται .
Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις.
Ο κάθε σχολιαστής υπογράφει ηλεκτρονικά το σχόλιο του και είναι υπεύθυνος έναντι των νόμων.
Το ΜΑΝΤΟΥΔΙ NEWS δεν ενστερνίζεται και δεν φέρει καμία ευθύνη για όσα γράφουν οι αναγνώστες στα σχόλια τους.