Η πρώτη επίσημη διοικητική πράξη για την έγκριση του προγράμματος από
την Ευρώπη, για να γίνει δηλαδή Ευρωπαϊκό πρόγραμμα, έγινε την Παρασκευή
19/7, άρα ήταν μια πολύ σημαντική στιγμή. Στην Ευρωπαϊκή γλώσσα
αποκαλείται «Πρόσκληση».
Την
πρόσκληση αυτή θα την ακολουθήσουν συνοδευτικές εγκύκλιοι που θα
συνδέουν τον πυρήνα των έργων της ΟΧΕ. Μέχρι τον Σεπτέμβριο θα
ακολουθήσει η δεύτερη φάση όπου θα συνδεθεί η διαχειριστική αρχή, σε
επαφή που θα έχει με τους φορείς που εμπλέκονται στο πρόγραμμα, θα
περιγράψει σιγά σιγά και όλα τα υπόλοιπα έργα του προγράμματος με
κορυφαίο τον δρόμο βεβαίως.
Οι
πόροι από το ΠΕΠ πάντα το λέγαμε πως θα είναι από 5-10 εκατ. ευρώ. Αυτό
το πρόγραμμα είναι 13 εκατομμύρια ευρώ. Αυτά τα χρήματα είναι το
κεντρικό κομμάτι της ΟΧΕ που περιλαμβάνει συμβολικά έργα, που όμως η
ΟΧΕ, όπως έχω αναφέρει πολλές φορές, η μεγάλη της αρετή είναι ότι αντλεί
πόρους από παντού.
Εν συνεχεία θα ακολουθήσει η δημόσια
διαβούλευση από τον Σεπτέμβρη και για διάστημα περίπου 6 μηνών και μετά
από αυτό, θα πάμε για την οριστική έγκριση του προγράμματος αρχές του
2025 και στο 1ο εξάμηνο του 2025 θα αρχίσουν να βγαίνουν και οι προσκλήσεις για το κάθε έργο ξεχωριστά.
Έγινε
πάρα πολύ κουβέντα για τον δρόμο. Μάλιστα ο κ. Ζεμπίλης πρότεινε ο
Περιφερειάρχης και οι δύο δήμαρχοι της Β. Εύβοιας να δουν τον
Πρωθυπουργό, γιατί είναι επιπέδου πρωθυπουργού αυτό το θέμα και
πραγματικά αξίζει τον κόπο να κάνουν αυτή την κίνηση. Σε αυτή την
πρόταση συμφώνησαν όλοι και μάλιστα να κάνουν και επιμέρους επαφές με τα
υπουργεία για το μερίδιο που έχει δεσμευτεί το κάθε υπουργείο να
διαθέσει.
Για
παράδειγμα για τον δρόμο ο ίδιος ο Πρωθυπουργός έχει αναφερθεί
τουλάχιστον 5 φορές, τελευταία φορά μάλιστα είπε ότι είναι και προσωπική
του τιμή και είναι 230 εκατομμύρια μόνο η πρώτη του φάση, το Ψαχνά –
Στροφυλιά. Το πρώτο πρόγραμμα που πρέπει να γίνει, είναι η μελέτη. Η
μελέτη αυτή τη στιγμή βρίσκεται στον αέρα μετά την απόφαση του
ελεγκτικού συνεδρίου. Είχαμε υποβάλλει με τον κ. Ζέκο μια πρόταση προς
το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και φαίνεται να την εξετάζει, να
ανατεθεί με μια νέα νομοθεσία του 2022, η οποία αναφέρεται στο «Πρότυπο
έργο».
Το
«πρότυπο έργο», είναι μια διαδικασία, μια πρωτοβουλία που μπορεί να
αναλάβει μια κατασκευαστική εταιρία και ένας μελετητής, προκειμένου να
προτείνουν στην Κυβέρνηση ένα έργο με ιδιαίτερη οικονομική και κοινωνική
σημασία και προτεραιότητα, όπως είναι αυτό, αρκεί να έχει προϋπολογισμό
πάνω από 200 εκατ. ευρώ – που το έχει – και αυτή η διαδικασία είναι
πάρα πολύ ταχύρρυθμη. Γιατί αν εγκριθεί ο φάκελος του έργου, τότε το
έργο ξεκινάει αμέσως, με χρήματα τα οποία αντλεί ο κατασκευαστής από τον
ιδιωτικό τομέα, από τράπεζες δηλαδή και που αποπληρώνει σταδιακά το
κράτος. Αυτό διευκολύνει την κατάσταση επειδή δεν έχουν χρήματα από το
πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων. Άρα λοιπόν υπάρχουν δύο δρόμοι. Ο
κλασσικός δρόμος ανάθεσης μελέτης και ο δρόμος «Πρότυπου έργου».
Κλείνοντας
την παρέμβασή του ο κ. Μπένος τόνισε: “Θέλω να
σημειώσω και κάτι ακόμα. Όλοι οι φορείς υιοθέτησαν με ενθουσιασμό την
ΟΧΕ. Αυτό είναι το σημαντικό, πως το πρόγραμμα άρχισε να παίρνει τώρα
πια τα χρώματα της Ευρώπης. Δηλαδή το αργότερο σε ένα χρόνο θα είναι ένα
πλήρες ευρωπαϊκό πρόγραμμα. Μόνο αυτό είναι η καλύτερη εγγύηση για την
υλοποίησή του.”
Μόνο εγώ δεν πιστεύω τίποτα?
ΑπάντησηΔιαγραφήΘΕΛΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΠΙΕΣΗ ΣΤΟΝ ΠΡΩΘΗΠΟΥΡΓΟ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΤΥΧΗ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΕΡΓΟ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΨΕΙ ΝΑ ΛΕΕΙ ΚΑΝΤΕ ΥΠΟΜΟΝΗ Ο ΠΡΩΘΗΠΟΥΡΓΟΣ
ΑπάντησηΔιαγραφή