Ερώτηση προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, προτείνοντας την δημιουργία επιδοτούμενης άγονης γραμμής που θα συνδέει το λιμάνι του Μαντουδίου με τη Λήμνο, τη Μυτιλήνη και τον Άγιο Ευστράτιο.
Η δημιουργία της γραμμής αυτής, θα μειώσει τον χρόνο και το κόστος μετακίνησης των πολιτών ενώ παράλληλα θα ενισχύσει την οικονομική δραστηριότητα της Εύβοιας και των νησιών του Βορείου Αιγαίου.
Το σημερινό λιμάνι Μαντουδίου με το όνομα Κουμάσι / Κυμάσι δεν είναι ένα απλό λιμάνι που έτυχε να βρίσκεται σε μία καλή γεωγραφική θέση , είναι το λιμάνι της Αρχαίας Κερίνθου παρά τον Βούδορο ποταμό ,όπως μας αναφέρει ο Πατέρας της Γεωγραφίας ο Στράβων ( 64 π.χ -23 μ.χ ), είναι το λιμάνι από το οποίο ξεκίνησε το ταξίδι του για την Κάτω Ιταλία ο Ιππόκλης ο Κουμαίος ,ο οποίος μαζί με τον Χαλκιδέο Μεγασθένη έθεσαν τα θεμέλια για την δημιουργία της αποικίας Κούμη στην Καμπανία της Κάτω Ιταλίας που έχει άμεσα συνδεθεί με την δημιουργία του Λατινικού Αλφαβήτου . Το λιμάνι αυτό άρχισε να το χρησιμοποιείτο Βασίλειο της Αρχαίας Κερίνθου / Κηρίνθου μετά τους χρόνους του Τρωικού πολέμου όταν λόγω ανόδου της στάθμης της θάλασσας το Ομηρικό λιμάνι στις όχθες των δύο Ιστορικών και Ιερών για την περιοχή ποταμών Κηρέα και Νηλέα ( στο Δυτικό τμήμα της Ακρόπολης της Κερίνθου ) ,άρχισε να γίνεται ακατάλληλο λόγω προσχώσεων από τους δύο αυτούς ποταμούς , έτσι άρχισε να χρησιμοποιείται το φυσικό λιμάνι της Κούμης δηλαδή του μεγάλου οικισμού που βρισκόταν εκτός των τειχών της Πόλης της Κερίνθου , με το πέρασμα του χρόνου άρχισε να μετακινείται και το Εμπορικό και το Πολιτικό Κέντρο της Αρχαίας Κερίνθου προς την Κούμη ,έτσι λοιπόν στα χρόνια του Στράβωνα ,όπως ο ίδιος μας αναφέρει ,η Αρχαία Κέρινθος / Κήρινθος ήταν δύο μικροί οικισμοί ,παρά τον Βούδορο ποταμό ( σημερινός Στρινγκόλακκος ) , ο ένας προς το εσωτερικό της πεδιάδας και ο άλλος στο λιμάνι . Αυτό είναι και το λιμάνι που μας αναφέρει με ακρίβεια συντεταγμένων ο Μεγάλος Γεωγράφος ο Κλαύδιος Πτολεμαίος ( 100-170 μ.χ.). Στους Βυζαντινούς χρόνους δεν υπάρχει καμία ιστορική αναφορά για την Αρχαία Κέρινθο ,έτσι ερχόμαστε στους χρόνους της Φραγκοκρατίας όπου η περιοχή αυτή ονομάζεται Mandugo που στην πραγματικότητα είναι η παράφραση στην Λατινική εκείνης της εποχής του Τοπωνυμίου Κέρινθος / Κήρινθος ,δηλαδή περιοχή με πολλές βροχές και εύφορο έδαφος . Άρα λοιπόν το σημερινό Μαντούδι είναι η Ιστορική συνέχεια της Αρχαίας Κερίνθου και το σημερινό λιμάνι Κυμάσι είναι το Ιστορικό λιμάνι της Αρχαίας Κερίνθου - από τον 10 ο π.χ. αιώνα περίπου και μετά -. Το λιμάνι αυτό λοιπόν εκτός από την μεγάλης αξίας ,λόγω της γεωγραφικής του θέσης , είναι ένα λιμάνι με τεράστια Ιστορική διαδρομή την οποίαν θα πρέπει να την αναδείξουμε ώστε να αποκτήσει και Ιστορική αίγλη αλλά και να αποτελέσει πόλο έλξης τουριστικού ρεύματος . Θα πρότεινα λοιπόν κάποιες ετήσιες συνδέσεις - συμβολικού χαρακτήρα -του λιμένα αυτού με το λιμάνι της Κύμης στην Κάτω Ιταλία , με την περιοχή της Τροίας ( από το λιμάνι της Αρχαίας Κερίνθου ξεκίνησε το μεγαλύτερο μέρος του στόλου των Ευβοέων και των Λοκρών , υπό τον Αρχηγό Ελεφήνορα για την Τροία ) και με την περιοχή της Αρχαίας Αιολίδας ( Σμύρνη ) η οποία ήταν άμεσα συνδεδεμένη με την Αρχαία Κέρινθο ,τόσο λόγω του Μυθικού Βασιλιά Νηλέα , όσο και με την αποικία των Κερινθίων και Λοκρών ,- μετά τον Τρωικό πόλεμο -,την Κούμη / Κύμη της Αιολίδας ) , βέβαια προτεραιότητα έχει η πλήρης ταυτοποίηση της Ιστορίας αυτού του λιμανιού μέσω Αρχαιολογικής έρευνας .
ΑπάντησηΔιαγραφή