Kι αν νικηθήκαμε δεν ήταν απ'την τύχη ή τις αντιξοότητες,αλλά απ'αυτό το πάθος μας για κάτι πιο μακρινό " Τάσος Λειβαδίτης

Κυριακή 20 Οκτωβρίου 2024

Η βουλευτής Ευβοίας Αικ.Καζάνη, για τη σύνδεση Μαντουδίου , με Λήμνο και νησιά του Β. Αιγαίου

ΠΡΟΣ: Τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κο Στυλιανίδη Χρήστο

Θέμα: Σύνδεση Μαντουδίου Ευβοίας, με Λήμνο και τα νησιά του Βορείου Αιγαίου

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Η Εύβοια, με το λιμάνι του Μαντουδίου να αποτελεί στρατηγικό σημείο σύνδεσης,

μπορεί να εξυπηρετήσει σημαντικά τα νησιά του Βόρειου Αιγαίου και
να συμβάλει στην ανάπτυξη της οικονομίας της περιοχής, αλλά και στη
βελτίωση της καθημερινότητας των κατοίκων των νησιών.
Σήμερα, η απουσία άμεσης σύνδεσης Μαντουδίου - Λήμνου - Μυτιλήνης -
Αγίου Ευστρατίου αναγκάζει τους κατοίκους και τους επισκέπτες να
εξυπηρετούνται μέσω δρομολογίων από τον Πειραιά, τα οποία απαιτούν
σημαντικά μεγαλύτερο χρόνο μετακίνησης (πάνω από 14 ώρες), ενώ η
απόσταση από το Μαντούδι είναι μόλις 4-4,5 ώρες.
Είναι επιτακτική ανάγκη να εξεταστεί η δημιουργία επιδοτούμενης άγονης
γραμμής Μαντουδίου - Λήμνου - Μυτιλήνης - Αγίου Ευστρατίου για όλο το έτος
ώστε να διασφαλιστεί η δημοπράτησή της και η λειτουργία δρομολογίων σε
σταθερή βάση όλο τον χρόνο, με συχνότητα 3 έως 4 φορές την εβδομάδα,
ενισχύοντας την προσβασιμότητα και την οικονομική δραστηριότητα της
περιοχής.
Επειδή
Το Μαντούδι έχει στρατηγική γεωγραφική θέση απέχοντας μόλις 130 χιλιόμετρα
από την Αθήνα,
Το λιμάνι του Μαντουδίου είναι ήδη λειτουργικό και εξυπηρετεί δρομολόγια
προς τα νησιά των Σποράδων (Σκιάθος, Σκόπελος, Αλόννησος) καθώς και τον
Βόλο,
Το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων θα μειωθεί, κάτι που θα επηρεάσει θετικά
το κόστος ζωής για τους κατοίκους των νησιών του Βόρειου Αιγαίου,
Μια τέτοια σύνδεση θα προσφέρει αναπτυξιακή ώθηση στις τοπικές οικονομίες
της Εύβοιας και των νησιών του Βόρειου Αιγαίου,
Eρωτάσθε:
1. Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προχωρήσετε για την άμεση
υλοποίηση της σύνδεσης Μαντουδίου με Λήμνο και νησιά Β. Αιγαίου
καθώς και την επιδότησή της (ως άγονης γραμμής), δεδομένων των
σημαντικών ωφελειών που θα προσφέρει στις τοπικές κοινωνίες και την
οικονομία;


Η ερωτώσα βουλευτής

Καζάνη Αικατερίνη

1 σχόλιο:

  1. Από τους αρχαιοτάτους χρόνους σε όλο το - τεράστιο - μήκος των Ανατολικών Αιγιακών ακτών της Εύβοιας υπήρξαν τρία βασικά φυσικά λιμάνια ,κοντά στα οποία δημιουργήθηκαν Πόλεις - Κράτη - Βασίλεια τα οποία πρόσφεραν σημαντικά στον Αρχαίο Ελληνικό Πολιτισμό . Τα Βασίλεια αυτά δημιουργήθηκαν σε γεωγραφικές θέσεις μεγάλης Στρατηγικής αξίας για τον έλεγχο των θαλάσσιων εμπορικών δρόμων . Τα Βασίλεια αυτά ήταν στο Β.Α. άκρο της Εύβοιας και συγκεκριμένα στην σημερινή θέση Δ/ Δ. Ελληνικά το Βασίλειο του Δίον ,με πιθανότερη θέση του λιμανιού στην θέση Μαύρικας , νοτιότερα και στην σημερινή θέση του Δ.Δ. Παπάδες ήταν το Βασίλειο της Αρχαίας Ιστιαίας και νοτιότερα στο Δ.Δ. Κηρέα ήταν το Ένδοξο Βασίλειο της Αρχαίας Κερίνθου το οποίο είχε το Ομηρικό της λιμάνι στις εκβολές των ποταμών Κηρέα και Νηλέα στην σημερινή θέση Κρύα Βρύση , ενώ μετά τους χρόνους του Τρωικού πολέμου χρησιμοποιούσε το φυσικό λιμάνι στην θέση Κυμάσι , παρά τον Βούδορος ποταμό ( όπως μας αναφέρει ο Στράβων ) . Το λιμάνι αυτό ,το οποίο χρησιμοποιείται μέχρι σήμερα είναι άμεσα συνδεδεμένο με την Ένδοξη Ιστορική Διαδρομή της Αρχαίας Κερίνθου καθ΄ ότι κατά τον δεύτερο Μεγάλο Ελληνικό αποικισμό από αυτόν τον Ιστορικό χώρο αναχωρούσαν τα καράβια των Κερινθίων για τις μεγάλες αποικιακές κτήσεις όπως έγινε με την Ιστορική αναχώρηση του Ιππόκλη του Κουμαίου για την Κάτω Ιταλία και την δημιουργία της αποικίας της Κούμης / Κύμης της Καμπανίας που είναι άμεσα συνδεδεμένη με τον εκπολιτισμό των Ετρούσκων και την δημιουργία του Λατινικού Αλφαβήτου . Το φυσικό λιμάνι στην θέση Κυμάσι / Κουμάσι από τους αρχαιοτάτους χρόνους ήταν το σημαντικότερο - φυσικό - λιμάνι της Νήσου Εύβοιας και αυτό οφείλεται στην Στρατηγική του θέση καθώς δεσπόζει στο κέντρο του Αιγαίου η αναβάθμισή του είναι επιβεβλημένη καθώς θα συμβάλει στο να έρθουν πιο κοντά προς το << κέντρο >> οι Σποράδες , τα νησιά του Βόρειου Αιγαίου , και γενικά η Β.Β.Α .Ελλάδα ,( σύνδεση με λιμάνια Καβάλας - Αλεξανδρούπολης ), το λιμάνι αυτό μπορεί να συμβάλει πέρα από την Τουριστική Ανάπτυξη της Βόρειας Εύβοιας και στην" αποσυμφόρηση " του λιμανιού του Πειραιά καθώς βρίσκεται κοντά στις Βιομηχανικές ζώνες της Αττικής της Βοιωτίας ,της Εύβοιας και στα μεγάλα εμπορικά εφοδιαστικά κέντρα . Η αναβάθμιση του Ιστορικού αυτού λιμανιού θα συμβάλει στην οικονομική αναζωογόνηση όλης της Βόρειας Εύβοιας καθώς το ένδοξο Ιστορικό του παρελθόν μπορεί να γίνει πόλος έλξης τουριστικού ρεύματος , για τον λόγο αυτό θα πρέπει να υποστηριχθεί από όλους τους φορείς και μέσα στα πλαίσια της αναβάθμισής του θα πρότεινα την πρόβλεψη κατασκευής προβλήτα για μεγάλα Κρουαζιερόπλοια διότι στα επόμενα χρόνια θα υπάρχει μεγάλη ζήτηση για τέτοια λιμάνια μιας και η κρουαζιέρα θα αποτελεί το βασικό μέσο μετακίνησης τουριστών .

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Tα σχόλια οσο το δυνατόν φιλτράρονται ως προς το ύφος και το ήθος τους.
Kάθε υβριστικό ,προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται .
Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις.
Ο κάθε σχολιαστής υπογράφει ηλεκτρονικά το σχόλιο του και είναι υπεύθυνος έναντι των νόμων.
Το ΜΑΝΤΟΥΔΙ NEWS δεν ενστερνίζεται και δεν φέρει καμία ευθύνη για όσα γράφουν οι αναγνώστες στα σχόλια τους.