Kι αν νικηθήκαμε δεν ήταν απ'την τύχη ή τις αντιξοότητες,αλλά απ'αυτό το πάθος μας για κάτι πιο μακρινό " Τάσος Λειβαδίτης

Πέμπτη 7 Νοεμβρίου 2024

"Κήρινθος μετά Κώμων ” -Για να γνωρίζουμε την ιστορία της περιοχής μας!


Χάρτης με τα τοπωνύμια της περιοχής 

ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ


Η Πόλις – κράτος – Βασίλειο που δημιούργησε την φημισμένη πόλη Κύμη της Αιολίδας , όπως επίσης την Κύμη της Θράκης ,αλλά και την Κύμη της Κάτω Ιταλίας , είναι η Αρχαία Κήρινθος στην Βόρεια Εύβοια .

Η Αρχαία Κήρινθος ήταν μια από τις επτά Πόλεις -Κράτη της Εύβοιας που έλαβε μέρος στην εκστρατεία εναντίον της Τροίας ,οι υπόλοιπες Πόλεις – Κράτη ήταν , Χαλκίδα , Ερέτρια , Κάρυστος , Στύρα , Κήρινθος , Ιστιαία , Δίον , οι τρείς τελευταίες είναι από την Βόρεια Εύβοια ,μαζί στα σαράντα μαύρα καράβια των Ευβοέων επιβιβάσθηκαν και οι Λοκροί ,τόσο αυτοί που κατοικούσαν στην Βορειοδυτική παράκτια ζώνη και είχαν ως πολιτικό κέντρο την Πόλη- Κράτος Δίον όσο και της Λοκρίδας με Αρχηγό τον φημισμένο Αίαντα τον Λοκρό.

Ιστορικές πηγές μας αναφέρουν ότι από τους επιζώντες μόνο ένα μικρό τμήμα των μαχητών επέστρεψε στα πάτρια εδάφη – Ελλοπιείς που έφεραν πίσω και τον νεκρό τους Βασιλιά Ελεφήνορα και προς τιμήν του έφεραν και φύτευσαν φυτά Τρώικης Δρυός από τα οποία προήλθε το Μοναδικό Είδος Ευβοϊκής Δρυός , ένας άλλο μικρός αριθμός μετοίκισε στην Μακεδονία – και εκεί φύτευσαν φυτά Τρώικης Δρυός και δημιουργήθηκε η Μακεδονική Δρυς , ένας άλλος μικρός αριθμός από Κηρινθίους και Λοκρούς , παρέμειναν στην Μικρά Ασία και δημιούργησαν την Πόλη Κύμη / Κώμη – για τους Κηρίνθιους – Φρικωνίς για τους Λοκρούς ενώ το μεγαλύτερο μέρος των επιζώντων Ευβοέων , μαζί με Λοκρούς , μετοίκισαν στα Ιόνια Νησιά , στην Ήπειρο , στην Ιλλυρία και στις Αδριατικές ακτές , που στην συνέχεια μετακινήθηκαν προς την Κάτω Ιταλία. 
 
Ο Αριστοτέλης μας αναφέρει ότι Κηρίνθιοι ίδρυσαν την Πόλη Κύμη της Θράκης .
Ο Στράβωνας μας αναφέρει ότι αυτοί που ίδρυσαν την Κύμη της Αιολίδας ίδρυσαν και την Κύμη της Κάτω Ιταλίας . 
Ενώ υπάρχουν χιλιάδες αναφορές για την Ιστορική διαδρομή της Εύβοιας ,πουθενά δεν υπάρχει πόλη με το όνομα Κύμη , το τοπωνύμιο Κύμη άρχισε να χρησιμοποιείται στους ” σκοτεινούς ” Μεσαιωνικούς χρόνους , ενώ υπάρχουν αναφορές ” Κήρινθος μετά Κώμων ” , Κόμη / Κώμη / Κώμες ονομάζονταν οι οικισμοί που βρίσκονταν εκτός της Ακρόπολης , η Κήρινθος και η Ιστιαία είχαν παρά πολλούς οικισμούς -Δήμους για την Ιστιαία , Κώμες για την Κήρινθο . 
 
Το λιμάνι της Κηρίνθου, στην μετά τον Τρωικό πόλεμο εποχή, μεταφέρθηκε από τις εκβολές του Κηρέα και Νηλέα του Βούδορος ποταμός , στις εκβολές του ποταμού Δαφνοπόταμος ή Στρινγκόλακος , στην θέση που φέρει μέχρι σήμερα το όνομα Κυμάσι / Κυμάση / Κουμάση .

Τα ευρήματα στην Κύμη της Κάτω Ιταλίας
μας επιβεβαιώνουν την καταγωγή του Ιππόκλη του Κυμαίου , όπως το κύπελλο του Νέστωρα -ο πατέρας του Νηλέας υπήρξε Βασιλιάς της Κηρίνθου – το Μαντείο του Απόλλωνα – Σίβυλλα – της Κύμης μας παραπέμπει στον Μαντείο των Κηρινθίων του Σελινούντιου Απόλλωνα .
 
Αυτοί που δεν επιθυμούν την ανάδειξη του Αρχαίου Ελληνικού Πολιτισμού αδιαφορούν για την αρχαιολογική έρευνα στην Αρχαία Κήρινθο και αρέσκονται στην δημιουργία μια εικονικής πραγματικότητας με την προώθηση μιας νέας πόλης με το όνομα Κύμη που δεν υπήρξε ποτέ .

Ο κίνδυνος για την Πολιτιστική μας κληρονομιά είναι μεγάλος διότι δυστυχώς ακόμα και ” Πανεπιστημιακοί ” χρησιμοποιούν στοιχεία της Κύμης της Αιολίδας για την σημερινή ” εικονική ” Κύμη της Εύβοιας.

Ευχαριστώ

5 σχόλια:

  1. Το να βγάζουμε στην σέντρα έτσι τους πανεπιστήμιακους χωρίς κανένα τεκμήριο, είναι τουλάχιστον επικίνδυνο. Κρίμα που δημοσιεύετε ανυπόστατα άρθρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ιωάννης Μοσχονάς08 Νοεμβρίου, 2024 15:10

      Πείτε μας που διαφωνείτε στις ιστορικές αναφορές του κυρίου Αναγνώστου τον οποίον ούτε καν γνωρίζω. Θα είχε ενδιαφέρον . Επίσης διαφωνώ με τον τρόπο που απευθύνεστε,με την ασφάλεια της ανωνυμίας σας

      Διαγραφή
  2. Η ανταλλαγή απόψεων ακόμη και με << Ανώνυμος >> είναι ένα θετικό βήμα για την ανακάλυψη της Ιστορικής Αλήθειας .Ανυπόστατο είναι είναι άρθρο το οποίο δεν στηρίζεται σε Ιστορικές πηγές ,αυτά τα οποία γράφω τα στηρίζω αποκλειστικά και μόνο σε Αρχαίες Ιστορικές πηγές που είναι πιο κοντά στον χρόνο και όχι σε πηγές μεταγενέστερες όπου οι πληροφορίες ήταν πολύ λιγότερες , δεν υπήρχε η γνώση του γεωγραφικού χώρου και κυρίως υπήρχει μία αρνητική κοινωνική προκατάληψη για τον Αρχαίο Ελληνικό Πολιτισμό . Η προσωπική μου έρευνα στηρίζεται κυρίως στην γνώση του γεωγραφικού χώρου ,στην τοπική λαϊκή παράδοση - που είναι ο φύλακας άγγελος της Πολιτικής μας Κληρονομιάς - και στην δυνατότητα που μας παρέχει πλέον η τεχνολογία να έχουμε όλες τις πληροφορίες ( αρχαίες και νέες ) μπροστά μας με το πάτημα ενός κουμπιού . Θα ήθελα λοιπόν αν μπορείται να αναφέρεται ποιες αναφορές μου είναι ατεκμηρίωτες και ποιός << Πανεπιστημιακός >> έχει εκφράσει τεκμηριωμένες ( Ιστορικά και Αρχαιολογικά ) απόψεις και βέβαια αν πιστεύεται και έχετε Τεκμηριωμένες αποδείξεις ότι η σημερινή Κύμη έχει κάποια σχέση με την Αρχαία Κούμη . Η σημερινή Κύμη και η σημερινή Ιστιαία δημιουργήθηκαν με την ίδρυση του Νέου Ελληνικού Κράτους σε μία προσπάθεια αρχαιοποίησης ( με ελάχιστα ιστορικά στοιχεία ) του Νέου Κράτους διότι το Ιστορικό παρελθόν ήταν αυτό το οποίο ώθησε τις μεγάλες Δυνάμεις να ανεξαρτητοποιηθούμε από τους Οθωμανούς . Κατά τους Οθωμανικούς χρόνους η σημερινή Ιστιαία ονομαζόταν Ξηροχώρι και στην περιοχή της σημερινής Κύμης υπήρχε ένας οικισμός - χωρίς πολλά ιστορικά στοιχεία -με το όνομα Χερσόνησος . Τα Ιστορικά στοιχεία για την Αρχαία Κέρινθο είναι χιλιάδες , από τον Όμηρο μέχρι τον Στέφανο Βυζάντιο ( δεν αναφέρεται το όνομά του διότι δεν επιτρεπόταν στους χρόνους του να ασχολείται κάποιος με την Αρχαία Ελληνική Γραμματεία ) έτσι λοιπόν μας αναφέρει <> και " κάποιοι " μας αναφέρουν ότι η << Κούμη >> ήταν στους Ομηρικούς χρόνους η πέμπτη κατά σειρά ισχύος πόλη της Εύβοιας παραβλέποντας βέβαια ότι ο Βυζαντινός λόγιος αναφέρεται στον Ομηρικό κατάλογο των πόλεων / Κρατών της Εύβοιας που έλαβαν μέρος στο Τρωικό πόλεμο ( 12-13 ος π.χ. αιών. ) και θέλοντας να αποφύγει την αναφορά του στην Αρχαία Κέρινθο την αναφέρει με το όνομα που είχε στους Βυζαντινούς / Ρωμαϊκούς χρόνους - Κούμη - και είχε την πέμπτη σειρά στον κατάλογο του Ομήρου ( 1.Χαλκίς ,2.Ερέτρια , 3.Κάρυστος, 4.Στύρα, 5. Κέρινθος / Κήρινθος , 6. Ιστιαία , 7. Δίον ). Ο Στράβων μας αναφέρει την Ομηρική Κήρινθο στις εκβολές του Κηρέα και του Νηλέα ,αλλά και την Κήρινθο των μετέπειτα χρόνων μέχρι την εποχή του - Κήρινθος , μετά λιμήν παρά τον Βούδορο ποταμό ( δηλαδή το σημερινό Μαντούδι με το Κυμάσι ). Ο Κλαύδιος Πτολεμαίος μας αναφέρει με συντεταγμένες ,τα λιμάνια / παράκτιους οικισμούς της Εύβοιας και μας αναφέρει τις εκβολές του Βούδορος ποταμός ( σημερινό Κυμάσι ) και την Αρχαία Κήρινθο σημερινή Κρύα Βρύση / Αρχαία Ακρόπολη . Κατά την διάρκεια της Φραγκοκρατίας το Mandugo ( Μαντούδι ) ήταν μαζί με τον Ωρεό / Αρχαία Ιστιαία (σημερινό Χωριό Παπάδες ) τα μεγάλα κέντρα ελέγχου της Βόρειας Εύβοιας . Σε όλους αυτούς τους χρόνους δεν υπάρχει καμία αναφορά που να ταιριάζει γεωγραφικά με την σημερινή περιοχή της Κύμης που θέλουν <> να ταυτίσουν με την Αρχαία Κούμη .Ο Μεγάλος Δάσκαλος του Γένους ο Ρήγας Φεραίος ( όπως και ο Άνθιμος Γαζής ) ,στην Μεγάλη Χάρτα της Ελλάδας μας δείχνει την γεωγραφία της περιοχής και μας υποδεικνύει τις θέσεις της Αρχαίας Κερίνθου και της Κούμης ,( όπως και του Ωρεός /Ιστιαίας ) ,αν αυτό λοιπόν δεν αποτελεί ένα Τεκμήριο ας μας δείξουν που ήταν η Κύμη και η Ιστιαία εκείνη την εποχή .Κάθε άποψη είναι και μία θεωρία και πρέπει να είναι σεβαστή από τους άλλους ,μέχρι την ώρα που η Αρχαιολογική Σκαπάνη φανερώσει την Ίστορική Αλήθεια και φέρει στο φως τα Αρχαιολογικά εκείνα στοιχεία που χωρίς καμία αμφισβήτηση αποδεικνύουν τις Ιστορικές αναφορές .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Συγχαρητήρια κύριε Αναγνώστου, .Οι ιστορικές αναφορές σας ανοίγουν δρόμους γνώσης για όλους μας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ό,τι να 'ναι! Αλήθεια, καταλαβαίνει κανείς τι θα πει ιστορική αναφορά και τεκμηρίωση; Κι αυτή η επαναλαμβανόμενη γενική "κώμων" τι σχέση έχει με τις κώμες; Φαιδρότητες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Tα σχόλια οσο το δυνατόν φιλτράρονται ως προς το ύφος και το ήθος τους.
Kάθε υβριστικό ,προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται .
Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις.
Ο κάθε σχολιαστής υπογράφει ηλεκτρονικά το σχόλιο του και είναι υπεύθυνος έναντι των νόμων.
Το ΜΑΝΤΟΥΔΙ NEWS δεν ενστερνίζεται και δεν φέρει καμία ευθύνη για όσα γράφουν οι αναγνώστες στα σχόλια τους.