Αριθμός Απόφασης Νο 185 /2024
Στο Δήμο Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας Άννας και στην αίθουσα του κτιρίου Μελά στη
κοινότητα Λίμνης, σήμερα την 26η του μηνός Νοεμβρίου του έτους 2024,
Τρίτη και ώρα 18.00 συνήλθε σε τακτική συνεδρίαση το Δημοτικό Συμβούλιο
ύστερα από την αρίθμ.πρωτ. 9865/21-11-2024 έγγραφη πρόσκληση του
Προέδρου ,που δημοσιεύθηκε στον ειδικό χώρο ανακοινώσεων και στην ιστοσελίδα
του Δήμου και επιδόθηκε σε κάθε έναν από τους δημοτικούς συμβούλους, σύμφωνα
με τις διατάξεις του άρθρου 74 του ν.4555/2018.
Διαπιστώθηκε ότι υπάρχει νόμιμη απαρτία δεδομένου ότι με σύνολο είκοσι πέντε
μέλη(25) βρέθηκαν παρόντα είκοσι (20) και ονομαστικά οι:
ΠΑΡΟΝΤΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ
Ανδρέου Αγγελική Πρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου
Στάμου Βασίλειος Αντιπρόεδρος -«- -«-
Ανυφιώτη Ιωάννα Γραμματέας - «- - «-
Αγγελόπουλος Αλέξανδρος
Λίασκος Αργύρης
Σκοπελίτης Δημήτριος
Κωνσταντινάκης Άγγελος
Γιαννιός Κωνσταντίνος
Καντζούρας Ιωάννης
Δανέλης Ιωάννης
Πασχαλίδη Ευμορφία
Κανελλόπουλος Ιωάννης
Αρβανίτης Παναγιώτης
Λεοντής Δήμος
Φίφα Ζωή
Μαργαρίτης Δημήτριος
Κατσιαμάκας Ιωάννης
Θεοδοσίου Ελένη
Γεωργίου Ιωάννα
Γεραλής Νικόλαος
ΑΠΟΝΤΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ
Σταμούλος Γεώργιος
Τσιβίκας Χαράλαμπος-Ρόμπερτ
Ψαρρού Ελένη
Μπέικας Νικόλαος
Μακρής Ιωάννης
Στη συνεδρίαση παραβρέθηκε ,χωρίς δικαίωμα ψήφου, ο Δήμαρχος Δήμου
Μαντουδίου -Λίμνης-Αγίας Άννας κ. Τσαπουρνιώτης Γεώργιος και η Γενική
Γραμματέας του Δήμου κα Κυριακού Ασημίνα.
1
Τα πρακτικά τηρήθηκαν από τον γραμματέα-πρακτικογράφο του Δημοτικού
Συμβουλίου κ. Στεργίου Γεώργιο.
Ο Αντιδήμαρχος Αγγελόπουλος Αλέξανδρος εισηγούμενος το θέμα είπε:
Σύμφωνα με την παρ.1 του άρθρου 266 του Ν.3852/2010 όπως τροποποιήθηκε
από την παρ.10κα' του άρθρου 18 του N. 3870/2010 (ΦΕΚ 138/09.08.2010 τεύχος Α)
και αντικαταστάθηκε από την παρ. 1 του άρθρου 79 του Ν. 4172/13 (ΦΕΚ
167/23.07.2013 τεύχος Α'), και από την παρ. 1 του άρθρου 175 του N. 4555/18 (ΦΕΚ
133/19.07.2018 τεύχος Α'):
«Για το μεσοπρόθεσμο προγραμματισμό των δήμων, εκπονείται Τετραετές
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα, το οποίο εξειδικεύεται κατ' έτος σε Ετήσιο Πρόγραμμα
Δράσης. Το τεχνικό πρόγραμμα αποτελεί μέρος του Ετήσιου Προγράμματος Δράσης
και επισυνάπτεται σε αυτό, ως παράρτημα.
Για την ψήφιση και εκτέλεση του προϋπολογισμού εκάστου έτους, απαιτείται η
κατάρτιση τεχνικού προγράμματος για το έτος αυτό. Ο ετήσιος προϋπολογισμός
εκάστου έτους, καθώς και το ετήσιο τεχνικό πρόγραμμα, πρέπει να εναρμονίζονται
με τις κατευθύνσεις και τις παραδοχές του αντίστοιχου Ετήσιου Προγράμματος
Δράσης, καθώς και με το Τετραετές Επιχειρησιακό Πρόγραμμα. Ειδικά για την
ψήφιση και εκτέλεση του προϋπολογισμού και του τεχνικού προγράμματος του
πρώτου έτους κάθε δημοτικής περιόδου, δεν απαιτείται να έχει προηγηθεί η
κατάρτιση και έγκριση Τετραετούς Επιχειρησιακού Προγράμματος και Ετήσιου
Προγράμματος Δράσης. Για το πρώτο έτος κάθε δημοτικής περιόδου, ο αντίστοιχος
ετήσιος προϋπολογισμός και το αντίστοιχο τεχνικό πρόγραμμα λογίζονται ως
προσχέδιο του Ετήσιου Προγράμματος Δράσης, μέχρι την κατάρτιση και έγκριση
αυτού. Το Ετήσιο Πρόγραμμα Δράσης του πρώτου έτους της δημοτικής περιόδου
οριστικοποιείται με την κατάρτιση και έγκριση του Τετραετούς Επιχειρησιακού
Προγράμματος.
Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Οικονομίας και Ανάπτυξης,
ύστερα από πρόταση της Επιτροπής του άρθρου 266Α, ρυθμίζονται ειδικότερα
ζητήματα που αφορούν το περιεχόμενο, τη δομή, τις προδιαγραφές ανά κατηγορία
δήμων, σύμφωνα με το άρθρο 2Α, τη διαδικασία κατάρτισης, έγκρισης, αξιολόγησης
και παρακολούθησης εφαρμογής των Τετραετών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων
των δήμων, τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία και κάθε άλλο ειδικότερο ζήτημα,
για την εφαρμογή της παραγράφου αυτής».
Σύμφωνα με τις παρ. 4 και 5 του άρθρου 86 του Ν. 3852/2010 (ΦΕΚ 87/07.06.2010
τεύχος Α):
«4. Το συμβούλιο της κάθε κοινότητας με απόφαση που λαμβάνεται ένα μήνα
τουλάχιστον πριν την κατάρτιση του επιχειρησιακού και τεχνικού προγράμματος του
δήμου, εισηγείται στην εκτελεστική επιτροπή με σειρά προτεραιότητας, ανάλογα με
τον επείγοντα χαρακτήρα των αναγκών των κατοίκων της περιφέρειάς του και τις
προτεραιότητες για την τοπική ανάπτυξη, τις δράσεις που πρέπει να περιλαμβάνει το
επιχειρησιακό πρόγραμμα του δήμου και τα έργα που πρέπει να εκτελεστούν.
5. Στη συνεδρίαση του συμβουλίου της κάθε κοινότητας για τη λήψη των αποφάσεων
της προηγούμενης παραγράφου, καλούνται οι κοινωνικοί φορείς της περιφέρειάς της
κάθε κοινότητας, προκειμένου να υποβάλλουν τις προτάσεις τους. Εάν το συμβούλιο
της κάθε κοινότητας δεν υποβάλλει εισήγηση εμπρόθεσμα στην εκτελεστική
επιτροπή, το σχέδιο του επιχειρησιακού και τεχνικού προγράμματος του δήμου
καταρτίζεται χωρίς αυτήν».
2
Βάσει των ανωτέρω, τα Συμβούλια των Δημοτικών Κοινοτήτων με τις σχετικές
αποφάσεις τους υπέβαλαν στο Δήμο τις εισηγήσεις τους σχετικά με τα έργα που
πρέπει να εκτελεστούν εντός των διοικητικών ορίων της κάθε μίας κοινότητας.
Σύμφωνα με την περίπτ. γ’ του άρθρου 63 του Ν.3852/2010 η Εκτελεστική
Επιτροπή καταρτίζει και εισηγείται στο δημοτικό συμβούλιο το τεχνικό πρόγραμμα
του δήμου και έχει την ευθύνη της υλοποίησής του. Στη συνέχεια το δημοτικό
συμβούλιο ψηφίζει το τεχνικό πρόγραμμα κατά τις διατάξεις του άρθρου 208 του
Ν.3463/2006, όπως ισχύουν.
Όμως με την παρ.1 του άρθρου 74Α του ν.3852/2010, όπως προστέθηκε από το
άρθρο 9 του ν.5056/23: «Από την αυτοδιοικητική περίοδο που άρχεται την
1η.1.2024, όπου στην κείμενη νομοθεσία γίνεται αναφορά ή παραπομπή στη
οικονομική επιτροπή, την επιτροπή ποιότητας ζωής και την εκτελεστική επιτροπή
των δήμων, καθώς και στις αρμοδιότητες αυτών, εφεξής νοείται η δημοτική επιτροπή,
η οποία ασκεί τις αρμοδιότητες αυτές.»
Κατόπιν των ανωτέρω, σας παραθέτω την αρίθμ. 234/2024 απόφαση της
Δημοτικής Επιτροπής (ΑΔΑ ΨΥ0ΜΩΛ5-ΣΙΧ) με την οποία εισηγείται στο δημοτικό
συμβούλιο την ψήφιση του τεχνικού προγράμματος του Δήμου για το έτος 2025.
Το Τεχνικό Πρόγραμμα το οποίο είναι ένα αρκετά μεγάλο Τεχνικό Πρόγραμμα, ύψους
43,5 εκατομμυρίων περίπου ευρώ, έχει έργα σε όλες τις τοπικές κοινότητες. Αξίζει να
δώσουμε συγχαρητήρια στην τεχνική μας υπηρεσία, η οποία τρέχει και καταφέρνει
να εντάσσει έργα. Ενδεικτικά να αναφέρω ότι το μεγαλύτερο είναι η αντιπλημμυρική
προστασία του Μαντουδίου, 16,5 εκατομμύρια περίπου. Έχουμε παρεμβάσεις στις
Ροβιές στην Αγκάλη δέκα (10) εκατομμύρια και όλες οι τοπικές κοινότητες έχουν
ενταχθεί και έχουνε κάποια έργα να πραγματοποιήσουν.
Έχει δοθεί αναλυτικό, σε περίπτωση που θέλετε να ρωτήσετε οτιδήποτε στη διάθεσή
σας.
Το δημοτικό συμβούλιο ύστερα από διαλογική συζήτηση κι ανταλλαγή απόψεων κι
αφού έλαβε υπόψη του τα ανωτέρω και τις απόψεις και τοποθετήσεις των
δημοτικών συμβούλων που αναλυτικά είναι καταγεγραμμένες στα
απομαγνητοφωνημένα πρακτικά της συνεδρίασης
Γεραλής Νικόλαος: Ακούσαμε από το συνάδελφο τον αντιδήμαρχο, περίπου τα ίδια
που είχανε ακουστεί και στο Τεχνικό Πρόγραμμα του 2024, πριν δέκα (10) μήνες
περίπου. Βέβαια, πάλι μετριέται στο μέγεθος, με το μέτρο, με τα λεφτά, με το βάρος,
δεν ξέρω πώς να το πω. Αλλά από την ολιγόλεπτη έτσι παρουσίαση, φαίνεται πόσο
σημαντικό είναι θα πούμε εμείς.
Το Τεχνικό Πρόγραμμα είναι ένα εργαλείο της διοίκησης στα χέρια των δήμων, ένα
εργαλείο το οποίο επιβάλλεται και από την Αποκεντρωμένη και από την περιφέρεια
και από την εκάστοτε κυβέρνηση και δεν λειτουργεί από μόνο του, είναι σε άμεση
συνάρτηση και με τους προϋπολογισμούς των δήμων, οι οποίοι προϋπολογισμοί
είναι μία συνεχεία του κρατικού προϋπολογισμού και τα λέω όλα αυτά, τα λέω όλα
αυτά, μπορεί να είναι γνωστά σε όλους, γιατί μέσα απ’ αυτές τις διαδικασίες
καθορίζεται και το πολιτικό στίγμα και η πολιτική σκέψη όλων των οργάνων και του
δήμου για την κατεύθυνση που θα έχει μέσα από έργα.
Εμείς για άλλη μία φορά να επισημάνουμε, ότι πέρα από τα συνεχιζόμενα έργα που
είναι και τα μεγαλύτερα σε προϋπολογισμό που είναι χρηματοδοτούμενα από
διάφορα προγράμματα και υπουργεία, να επισημάνουμε ότι ένα χρόνο και πλέον
μετά τις καταστροφικές πλημμύρες «Daniel» και «» και «El» και «ias», τα σοβαρά προβλήματα
που εντοπίζονταν τότε και τα λέγαμε, παραμένουν άλυτα. Άθλιο οδικό δίκτυο στο
3
σύνολο του δήμου, είτε είναι περιφερειακό αρμοδιότητας της περιφέρειας, είτε είναι
περιφέρειας του δήμου, άκρως επικίνδυνο.
Τι να πούμε, για το δρόμο Ροβιές-Δρυμώνα; Θα μας πείτε βέβαια κύριε δήμαρχε και
συνάδελφοι της πλειοψηφίας ότι έχει δημοπρατηθεί. Αυτά τα ακούμε συνέχεια.
Να μιλήσουμε για το δρόμο Πήλι-Βλαχιά-Σαρακινικό; Να μιλήσουμε για τους
αγροτικούς δρόμους που δεν μπορεί ακόμα ο κόσμος να πάει στα χωράφια του;
Καμία αναφορά, καμία μέριμνα μέσα στο Τεχνικό Πρόγραμμα. Να πούμε για τα
αποστραγγιστικά των κάμπων; που πάλι πέρσι αν θυμάστε τέτοιο καιρό, όχι πέρυσι,
στις αρχές του χρόνου, που ήταν και σε παράλληλη έτσι περίοδο με τις
κινητοποιήσεις των αγροτών κι ήταν και οι αγρότες εδώ, που δεν μπορούσα να
μπούνε στα χωράφια τους. Καμία παρέμβαση στα αποστραγγιστικά των μεγάλων
κάμπων του δήμου, καμία αναφορά στο Τεχνικό Πρόγραμμα και γι’ αυτά.
Αντιπλημμυρική προστασία. Είναι κάποια έργα σε εξέλιξη. Βεβαίως, εμείς δεν
μηδενίζουμε τίποτα, είναι έργα σε εξέλιξη. Ολοκληρωμένο έργο κανένα. Ο κίνδυνος
ορατός. Ο χειμώνας όχι μπροστά, είμαστε μες στην καρδιά του χειμώνα. Πριν δέκα
μέρες μας στέλνανε, μας βομβάρδιζε η Πολιτική Προστασία με τα 112 με τα έντονα
καιρικά φαινόμενα, έτρεμε το φιλοκάρδι όλων μας.
Θέλω να πω δηλαδή ότι μπορεί να παρουσιάζονται εδώ μέσα και να λέγονται μεγάλα
τεχνικά προγράμματα, μεγάλα έργα, μεγάλο το ένα, μεγάλο το άλλο, αλλά το
αποτέλεσμα αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι και κυρίες και κύριοι μας
παρακολουθείτε, ποιο είναι; Τρέμει το φιλοκάρδι μας και τρέμει και το φιλοκάρδι όλων
συμπολιτών μας ή αν είναι διαφορετικό ας μας το πείτε.
Επίσης, μας παρουσιάζετε εδώ, λέτε μεγάλο και τεράστιο Τεχνικό Πρόγραμμα,
μεγάλο και τεράστιο Τεχνικό Πρόγραμμα στο οποίο όμως δεν χωράνε οι ανάγκες και
οι προτεραιότητες για τα σχολικά κτίρια, τα οποία είναι σε άθλια κατάσταση. Έχουμε
φέρει δύο φορές μέσα στο χρόνο για ενημέρωση, συζήτηση για την κατάσταση των
σχολικών κτιρίων και εδώ πέρα μας την παρουσιάζετε κύριε δήμαρχε με πολύ ωραία
και ότι δεν υπάρχουν προβλήματα, μόλις τώρα όμως αυτόοδιαψευστήκατε, πριν από
λίγο, ότι θα γίνει ένταξη στο πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» για να
αποκατασταθούν χρόνιες ζημιές και προβλήματα στα σχολεία. Γι’ αυτό το θέμα θα
μιλήσουμε και αργότερα, γιατί φέρνουμε θέμα για την κατάσταση που επικρατεί στο
ΓΕΛ και το ΕΠΑΛ Μαντουδίου.
Λοιπόν, τι έχουμε λοιπόν να κάνουμε; Έχουμε να κάνουμε με έργα που εμείς λέμε
για άλλη μια φορά, ότι από την πορεία τους και από την εξέλιξή τους είναι
αναποτελεσματικά, είναι πίσω απ’ τις ανάγκες τις οποίες έχει ο τόπος και τις ανάγκες
τις οποίες έχουν οι κάτοικοι. Παρόλα αυτά, μετά από τόσο καιρό, ξανά θα επαναλάβω
αυτά που είχα πει και για το Τεχνικό Πρόγραμμα του 2024, αρχές του χρόνου. Δρόμοι
παραμένουν άθλιοι, οδικό δίκτυο, γενικά αγροτικό, περιφερειακό, δημοτικό. Σχολικά
κτίρια τα οποία με την πρώτη ψιχάλα στάζουνε πάνω από τα κεφάλια των παιδιών.
Αύλιοι χώροι υπό διάλυση. Αποστραγιστικά δίκτυα στους κάμπους, μηδέν, τίποτα,
δεν μπορεί να πάει ο κόσμος να καλλιεργήσει τα χωράφια του. Τι θα πάμε να τους
πούμε;
Και κλείνοντας, να αναφερθώ επειδή βλέπω και τους προέδρους των κοινοτήτων
εδώ, υπήρξαν προτάσεις πάλι φέτος από πολλές κοινότητες και κοινοτικά συμβούλια,
με μια σειρά έργων και προτεραιοτήτων και αναγκών σε κάθε κοινότητα, όποια πήρε
τέτοια απόφαση. Εμείς να πούμε πάλι ότι αφενός μεν στηρίζουμε και υποστηρίζουμε
γενικώς τις επιλογές των τοπικών συμβουλίων, γιατί αυτά δείχνουν, οι ίδιοι ξέρουν
ποιες είναι οι ανάγκες και οι προτεραιότητες τους, ένα το κρατούμενο. Και δεύτερο
κρατούμενο, δείχνουν και την κατάσταση στην οποία βρίσκεται, αυτή που σας
περιγράφω πριν.
Δηλαδή, βλέπουμε παράδειγμα θα αναφερθώ επιγραμματικά, κοινότητα Πηλίου ένα
κατεβατό με 20, 22, 23 έργα ή άμεσες παρεμβάσεις που αφορούν το χωριό. Το ίδιο
4
και στη Βλαχιά με 8-10 έργα, είναι και ο πρόεδρος εδώ. Το ίδιο και στο Προκόπι,
βλέπω τον πρόεδρο. Το ίδιο στην Κήρινθο. Μέσα σ’ αυτό το Τεχνικό Πρόγραμμα που
προτείνετε, δεν υπάρχει σχεδόν καμία αναφορά κι αν υπάρχει για καμιά κοινότητα,
είναι αποσπασματική, μία κι αν καλύπτει τις ανάγκες των προέδρων.
Τι γίνεται; Για ποιο λόγο τους καλούμε να κάνουνε προτάσεις και εγώ θα ήθελα να
ακούσουμε και από τους πρόεδρους τη θέση τους εδώ πέρα, γιατί έχουνε κάνει
προτάσεις και έρχεται και μια πρόταση να ψηφιστεί από το δημοτικό συμβούλιο. Σε τι
βαθμό ικανοποιεί τις προτεραιότητες των τοπικών κοινοτήτων και υλοποιεί τις
ανάγκες τους;
Με βάση όλα αυτά λοιπόν, εμείς δεν θα ψηφίσουμε αυτό το Τεχνικό Πρόγραμμα, δεν
θα το ψηφίσουμε όχι γιατί δεν θέλουμε τα έργα, όχι γιατί δεν αναγνωρίζουμε την
αναγκαιότητα για έργα, αλλά θεωρούμε ότι πρέπει να γίνεται με έναν άλλο σχεδιασμό
και διαδικασίες που να κατευθύνουν προς την εξυπηρέτηση και τη λύση των
προβλημάτων και να μην τα διαιωνίζουν και να παρέχεται φυσικά απ’ τα έργα, το έχω
ξαναπεί και θα το υποστηρίζω, ότι γενικά η ανάγκη των έργων κυρίες και κύριοι
συνάδελφοι, πώς προκύπτει; Τι λέμε, ότι από πού προκύπτει η ανάγκη για ένα έργο,
για ένα δρόμο, για να αντιπλημμυρικό, για μια παιδική χαρά, για τη συντήρηση ενός
σχολείου; Δεν προκύπτει από την ανάγκη να παρέχεται περισσότερη ασφάλεια και
βελτίωση της καθημερινότητας των κατοίκων; Δεν είναι έτσι; Εμείς θεωρούμε ότι είναι
έτσι. Αν λοιπόν είναι έτσι, πώς θα κριθεί ένα έργο ότι είναι αποτελεσματικό; Από το
βαθμό που ικανοποιεί αυτές τις ανάγκες. Ικανοποιούνται αυτές οι ανάγκες; Όχι. Η
καθημερινότητα και η εμπειρία λέει όχι. Γι’ αυτό και παίρνουμε και αυτή τη θέση.
ΚΑΤΑ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ Α π ο φ α σ ί ζ ε ι
Εγκρίνει το τεχνικό πρόγραμμα έτους 2025 όπως παρακάτω:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Tα σχόλια οσο το δυνατόν φιλτράρονται ως προς το ύφος και το ήθος τους.
Kάθε υβριστικό ,προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται .
Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις.
Ο κάθε σχολιαστής υπογράφει ηλεκτρονικά το σχόλιο του και είναι υπεύθυνος έναντι των νόμων.
Το ΜΑΝΤΟΥΔΙ NEWS δεν ενστερνίζεται και δεν φέρει καμία ευθύνη για όσα γράφουν οι αναγνώστες στα σχόλια τους.