Σας γνωστοποιούμε ότι το Δημοτικό Συμβούλιο Δήμου Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας Άννας συνεδριάζει την Δευτέρα 17η Ιανουαρίου 2011 ώρα 17.00 μ.μ προκειμένου να πάρει αποφάσεις για τα πιο κάτω θέματα:
Kι αν νικηθήκαμε δεν ήταν απ'την τύχη ή τις αντιξοότητες,αλλά απ'αυτό το πάθος μας για κάτι πιο μακρινό " Τάσος Λειβαδίτης
Παρασκευή 14 Ιανουαρίου 2011
Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2011
""ΑΝ ΤΑ ΖΩΟΤΡΟΦΕΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΣΦΑΓΕΙΑ ΕΙΧΑΝ ΤΖΑΜΑΡΙΕΣ, ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΑΝ ΟΛΟΙ ΧΟΡΤΟΦΑΓΟΙ""
Μετά τα αβγά, ήρθε η σειρά του χοιρινού κρέατος να ενισχύσει τις ανησυχίες για τη μόλυνση διατροφικών προϊόντων από διοξίνες
Οι γερμανικές αρχές ανακοίνωσαν χθες ότι εντοπίστηκαν επίπεδα διοξίνης άνω των επιτρεπόμενων ορίων σε χοιρινό κρέας ενός από τα εκτροφεία που είχαν κλείσει προληπτικώς την περασμένη εβδομάδα.
Οι γερμανικές αρχές ανακοίνωσαν χθες ότι εντοπίστηκαν επίπεδα διοξίνης άνω των επιτρεπόμενων ορίων σε χοιρινό κρέας ενός από τα εκτροφεία που είχαν κλείσει προληπτικώς την περασμένη εβδομάδα.
Η στάση του δημάρχου Απόστολου Γκλέτσου, τιμά την αυτοδιοίκηση και δείχνει το δρόμο
Εντολή για σύλληψη του δημάρχου Στυλίδας Απόστολου Γκλέτσου έδωσε αργά το μεσημέρι της Τρίτης ο εισαγγελέας, εκτιμώντας ότι οι ενέργειές του ξεπερνούν τις αρμοδιότητές του.
Ισχυρές δυνάμεις της αστυνομίας, σε συνεργασία με την ΟΠΚΕ (Ομάδες Πρόληψης και Καταστολής Εγκλήματος) και την Ασφάλεια, προσπαθούσαν από το πρωί να εντοπίσουν και να συλλάβουν τον κ. Γκλέτσο, μακριά από τους συγκεντρωμένους και τους πολίτες της Στυλίδας.
Λίγο πριν τις 3 το μεσημέρι ο κ. Γκλέτσος παραδόθηκε οικειοθελώς στο Αστυνομικό Τμήμα Στυλίδας.
Οδηγήθηκε στο γραφείο του Αστυνομικού Διευθυντή Φθιώτιδας κ. Κυριαζόπουλου, συνοδεία του συνηγόρου του κ. Δούμα.
Υπενθυμίζεται ότι ο δήμαρχος «ξήλωσε» τις μπάρες των διοδίων στην Πελασγία.
Η έμπρακτη αντίσταση του δημάρχου Στυλίδας Απόστολου Γκλέτσου απέναντι στην αυθαιρεσία των ιδιωτικών διοδίων, εκφράζει την λαική αγανάκτηση και ενισχύει τους αγώνες των κατοίκων.
Η ολοένα και αυξανόμενη οργή των πολιτών της Στερεάς αλλά και όλης της Ελλάδας για τις διαρκείς αυξήσεις και τους δεκάδες νέους σταθμούς διοδίων στο εθνικό οδικό δίκτυο, έχει επιπτώσεις στις εισπράξεις των εταιρειών.
Για τον λόγο αυτό επιχειρείται ο εκφοβισμός και η καταστολή των αντιδράσεων, επιχείρηση στην οποία εντάσσεται η σύλληψη και κράτησή του δημάρχου που έπραξε το αυτονόητο: άνοιξε - όπως είχε καθήκον- την πρόσβαση σε δημόσιο δρόμο πληρωμένο από δημόσια χρηματοδότηση.
Η στάση του Α. Γκλέτσου τιμά την αυτοδιοίκηση και δείχνει το δρόμο σε όσους θεωρούν ότι οφείλουν να εκπροσωπούν το κοινό όφελος και όχι κομματικά ή οικονομικά συμφέροντα. Ελπίζουμε να βρεί σύντομα πολλούς μιμητές. Από την πλευρά μας θα συνεχίσουμε να σηκώνουμε τις μπάρες μαζί με όλους όσους αγωνίζονται για ελεύθερους και ασφαλείς δρόμους για όλους τους πολίτες.
Δέσποινα Σπανούδη
Περιφερειακή Σύμβουλος Στερεάς Ελλάδας
Για την επικοινωνία:
6973607585, 6972850659
Τρίτη 11 Ιανουαρίου 2011
Εντγκάρ Μορέν: το απρόβλεπτο και η ελπίδα…
«Να κοντεύεις τα ενενήντα, να έχεις πλήρη διαύγεια, να συνεχίζεις να γράφεις, να κάνεις την αυτοκριτική σου και να διατηρείς ζωντανή την ελπίδα: σπανίως ένας άνθρωπος είναι τόσο τυχερός και τόσο πολύτιμος.
“Αν με οδηγούσε μόνο το φως της λογικής, θα έλεγα ότι ο κόσμος οδεύει προς την καταστροφή, ότι βρισκόμαστε στο χείλος της αβύσσου. Αλλά στην ιστορία της ανθρωπότητας υπάρχει το απρόβλεπτο, Κυριακή 9 Ιανουαρίου 2011
Το Μαντούδι κέρδισε το Πήλι
Το Μαντούδι κέρδισε το Πήλι και το πλησίασε στην πρωτη θέση
Στο μεγάλο παιχνίδι της Γ' κατηγορίας (1ος ομιλος) που έγινε στο Μαντούδι, η τοπική ομάδα νίκησε 1-0 τον πρωτοπορο Ερμή Πηλίου χάρη σ' ένα γκολ που πέτυχε στο 34' ο Μακρής.Με το τριποντο που πήρε, το Μαντούδι πλησίασε στους δυο βαθμούς το Πήλι κι αν είχε και τους δυο που του έχουν αφαιρεθεί από την προηγούμενη σεζόν θα ήταν ισόβαθμοι. Φαίνεται πλέον ότι αυτές θα είναι και οι δυο ομάδες που θα διεκδικήσουν την πρώτη θέση και την άνοδο στη Β' κατηγορία.
Παρα την κρισιμότητά του ο αγώνας διεξήχθη σε αθλητικά πλαίσια και συο τέλος δεχθηκε τα συγχαρητήρια και ο διαιτητής Δημήτρης Καρράς
Οι Αντιδημάρχοι και οι αρμοδιοτητές τους στο Δήμο Μαντουδιου-Λίμνης -Αγίας Αννας
Ο Δήμαρχος Μαντουδίου - Λίμνης - Αγίας Άννας
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις του άρθρου 59 του Ν. 3852/ 2010 «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης - Πρόγραμμα Καλλικράτης» (Α’ 87), αναφορικά με τον ορισμό των Αντιδημάρχων και την αναπλήρωση του Δημάρχου.
2. Τα επίσημα πληθυσμιακά δεδομένα της τελευταίας απογραφής έτους 2001 της Ε.Σ.Υ.Ε. για το Δήμο Μαντουδίου – Λίμνης – Αγίας Άννας, σύμφωνα με τα οποία ο πληθυσμός του ανέρχεται στους 15.049 κατοίκους.
3. Το γεγονός ότι ο Δήμος Μαντουδίου – Λίμνης – Αγίας Άννας, έχει τρείς (3) Δημοτικές Ενότητες.
ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ
Α. Ορίζει τους κατωτέρω δημοτικούς συμβούλους της πλειοψηφίας ως Αντιδημάρχους του Δήμου Μαντουδίου – Λίμνης – Αγίας Άννας, με θητεία δύο (2) ετών, εντός της τρέχουσας δημοτικής περιόδου, δηλαδή από 03/01/2011 μέχρι 31/12/2012, και τους μεταβιβάζει αρμοδιότητες ως εξής:
Πέμπτη 6 Ιανουαρίου 2011
Αποανάπτυξη τώρα! Δηλαδή;
Απέναντι στο σύστημα του καπιταλισμού, των ιδιωτικών τραπεζών και των νεοφιλελεύθερων αγορών υπάρχουν τοπικές κοινωνίες που παίρνουν την κατάσταση στα χέρια τους και αυτοοργανώνονται στο πλαίσιο μιας άλλης οικονομίας που δεν στηρίζεται στα χρήματα και το κέρδος. Επαναπροσδιορίζουν τις ανάγκες τους, μειώνουν την κατανάλωση, αυτοδιαχειρίζονται την τροφή και την ενέργεια τους, τοπικοποιούν την
Την Κυριακή 9-01-2011 ενώνoυμε τις δυνάμεις μας, με όλους όσους κινητοποιούνται ενάντια στα Διόδια.
Πανελλαδική αντίδραση που γίνεται την ίδια μέρα σε όλη την Ελλάδα απ'
όλες τις επιτροπές, ανοίγοντας όλους τους σταθμούς διοδίων από τη
Θεσσαλονίκη ως την Καλαμάτα και ένα νέο κύκλο αγώνων απέναντι σε όσους
θέλουν να ξεπουλήσουν τη χώρα, τη ζωή και το μέλλον μας.
Τετάρτη 5 Ιανουαρίου 2011
... Σεισάχθεια ...... εδώ και τώρα!
Λιάνα Κανέλλη
*
Αντε, μέρες που είναι, να με πιάσει κι εμένα σύντροφοι το πολιτισμικώς πατριωτικό μου αίσθημα. Να θυμηθώ τη γλώσσα ως ιστορική και ζώσα συνάμα μαρτυρία. Σεισάχθεια, λοιπόν. Που σημαίνει απόσειση βαρών (σείω + άχθος). Αυτός ήταν ο τίτλος που έδωσαν οι Αθηναίοι στα πρωτοποριακά μέτρα κοινωνικής πολιτικής και μείωσης του χάσματος πλουσίων και φτωχών που είχε φέρει σε αδιέξοδο την Αθηναϊκή Πολιτεία, επί Σόλωνος (Αριστοτέλους, Αθηναίων Πολιτεία, 6).
Τρίτη 4 Ιανουαρίου 2011
Γιά το νέο Δήμο Μαντουδίου -Λίμνης-Αγιας Αννας
Η επανάσταση των οδηγών Ι.Χ.
Σημαντικές διαστάσεις λαμβάνει το φαινόμενο της ανυπακοής των οδηγών αυτοκινήτων Ι.Χ., καθώς υπολογίζεται ότι περίπου το 20% αυτών που καθημερινά κινούνται στην Εθνική Οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης αρνείται να καταβάλει το αντίτιμο χρήσης του αυτοκινητοδρόμου στους σταθμούς των διοδίων...
Η αντίδραση αυτή εκδηλώνεται καθημερινά με στοχευμένες καταλήψεις σε σταθμούς διοδίων από οργανωμένες ομάδες πολιτών (Επιτροπές Διόδια STOP, oxidiodia.gr κ.α.), οι οποίες προτρέπουν τους οδηγούς να μην πληρώνουν, καταγγέλλοντας, παράλληλα, τις συμβάσεις παραχώρησης που έχει συνάψει το κράτος με τις εταιρείες εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου.
Μάλιστα, η οργή του επιβατικού κοινού ξεχειλίζει και για την απόφαση των εταιρειών εκμετάλλευσης να κατασκευάσουν σταθμούς διοδίων στις εξόδους και τις εισόδους της εθνικής οδού, γεγονός που ανεβάζει κατακόρυφα το κόστος χρήσης του δρόμου.
Σύμφωνα με έναν πρόχειρο υπολογισμό, το συνολικό κόστος σε πληρωμές διοδίων για κάποιον που επιθυμεί να ταξιδέψει από την Αθήνα προς τη Θεσσαλονίκη ανέρχεται σε 22 ευρώ, κάτι που οι ενώσεις πολιτών και οι εθελοντικές ομάδες χαρακτηρίζουν «ντροπή». Εάν, επομένως, ληφθεί υπ' όψιν ότι ένα αυτοκίνητο μέσου κυβισμού γεμίζει βενζίνη με 50 ευρώ και συνυπολογιστεί το κόστος χρήσης των διοδίων, τότε μπορεί αμέσως να αντιληφθεί κανείς πόσο ασύμφορη καθίσταται η μετακίνηση στο δρομολόγιο Αθήνα –- Θεσσαλονίκη και αντίστροφα.
Και νέες αυξήσεις λόγω αναπροσαρμογής του Φ.Π.Α.
Την ίδια στιγμή, αυξήσεις διοδίων ισχύουν ήδη από τα μεσάνυχτα της Κυριακής 2 Ιανουαρίου, όπως ανακοίνωσαν οι κατασκευάστριες εταιρείες παραχώρησης, «Νέα Οδός» και «Κεντρική Οδός».
Στα διόδια Αφιδνών οι νέες τιμές διαμορφώνονται ως εξής: δίκυκλα 1.40 ευρώ, Ι.Χ. 2.05 ευρώ, μεσαία φορτηγά 5.20 ευρώ, μεγάλα φορτηγά 7.25 ευρώ.
http://www.e-kalesma.gr
Η αντίδραση αυτή εκδηλώνεται καθημερινά με στοχευμένες καταλήψεις σε σταθμούς διοδίων από οργανωμένες ομάδες πολιτών (Επιτροπές Διόδια STOP, oxidiodia.gr κ.α.), οι οποίες προτρέπουν τους οδηγούς να μην πληρώνουν, καταγγέλλοντας, παράλληλα, τις συμβάσεις παραχώρησης που έχει συνάψει το κράτος με τις εταιρείες εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου.
Μάλιστα, η οργή του επιβατικού κοινού ξεχειλίζει και για την απόφαση των εταιρειών εκμετάλλευσης να κατασκευάσουν σταθμούς διοδίων στις εξόδους και τις εισόδους της εθνικής οδού, γεγονός που ανεβάζει κατακόρυφα το κόστος χρήσης του δρόμου.
Σύμφωνα με έναν πρόχειρο υπολογισμό, το συνολικό κόστος σε πληρωμές διοδίων για κάποιον που επιθυμεί να ταξιδέψει από την Αθήνα προς τη Θεσσαλονίκη ανέρχεται σε 22 ευρώ, κάτι που οι ενώσεις πολιτών και οι εθελοντικές ομάδες χαρακτηρίζουν «ντροπή». Εάν, επομένως, ληφθεί υπ' όψιν ότι ένα αυτοκίνητο μέσου κυβισμού γεμίζει βενζίνη με 50 ευρώ και συνυπολογιστεί το κόστος χρήσης των διοδίων, τότε μπορεί αμέσως να αντιληφθεί κανείς πόσο ασύμφορη καθίσταται η μετακίνηση στο δρομολόγιο Αθήνα –- Θεσσαλονίκη και αντίστροφα.
Και νέες αυξήσεις λόγω αναπροσαρμογής του Φ.Π.Α.
Την ίδια στιγμή, αυξήσεις διοδίων ισχύουν ήδη από τα μεσάνυχτα της Κυριακής 2 Ιανουαρίου, όπως ανακοίνωσαν οι κατασκευάστριες εταιρείες παραχώρησης, «Νέα Οδός» και «Κεντρική Οδός».
Στα διόδια Αφιδνών οι νέες τιμές διαμορφώνονται ως εξής: δίκυκλα 1.40 ευρώ, Ι.Χ. 2.05 ευρώ, μεσαία φορτηγά 5.20 ευρώ, μεγάλα φορτηγά 7.25 ευρώ.
http://www.e-kalesma.gr
Παρασκευή 31 Δεκεμβρίου 2010
Καλή χρονιά σε όλους...
Το Mantoudi news στέλνει τίς καλύτερες ευχές του σ΄ολους τούς φίλους και τίς φίλες ......ελπίζοντας μέσα από αυτόν τον ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας να ανάψει ενα μικρό φώς στά σκοτάδια ολης της περιοχής.
Πρωτοχρονιάτικο Μήνυμα
Το τέλος του έτους και η απαρχή του νεου είναι πάντα μια περίοδος ελπίδας, μια περίοδος για απολογισμό, προβληματισμό και για επαναβεβαίωση δεσμεύσεων για το νέο έτος.
To 2010 oι δράσεις του kireas.org έφεραν κάποια θετικά αποτελέσματα σε σημαντικά θέματα όπως οι δεσμεύσεις της υπουργού ΠΕΚΑ για την ρύπανση της ΛΑΡΚΟ που επηρεάζει και το ποταμό Κηρέα, η θεσμοθέτηση εβδομάδας καθαρισμού των ποταμών της περιοχής, η ένταξη του Καντηλίου και Πυξαριά το δίκτυο Νατούρα σαν Ζώνες Ειδικής Προστασίας και η απομάκρυνση της πηγής τοξικής ρύπανσης από το Παρασκεύορεμα από τους επιθεωρητές περιβάλλοντος.
Θέματα, όπως η αναγνώριση και η απόδοση τιμών στα 2000 θύματα της σφαγής του 1823 από τους Οθωμανούς για τρίτη συνεχή χρονιά προσέκρουσε στην αδιαφορία της απερχόμενης δημοτικής αρχής. Η έκκληση για κοινωνικό διάλογο στο θέμα της ΒΙΠΕ και τις συνέπειες της στους άλλους παραγωγικούς τομείς και την αειφορία κάθε αναπτυξιακής προσπάθειας της περιοχής δεν είχε καλύτερη τύχη. Οι αδειοδοτικές διαδικασίες για την ΒΙΠΕ προσχωρούν ανενόχλητες, χάρη στην επιλεκτική «κώφωση» και την εσκεμμένη «αδράνεια» της απερχόμενης τοπικής αρχής. Είναι ευκταίο ότι η νέα δημοτική αρχή θα επιδείξει καλύτερη κατανόηση και δημοκρατικότητα στα θέματα αυτά. Ο kireas.org επανά-απευθύνει την ίδια έκκληση για κοινωνικό διάλογο στην ηγεσία του νεου δήμου.
Γενικότερα, για το 2011 ο kireas.org απλώνει χέρι για μια εποικοδομητική συνεργασία με την νέα δημοτική αρχή για την επίλυση προβλημάτων κοινού ενδιαφέροντος. Με την συμπαράσταση των μελών και φίλων του ο σύλλογος θα συνεχίσει τον αγώνα του αξιοποιώντας τις νέες δυνατότητες παρέμβασης και τους αυξημένους ρόλους που του δίνει ο Καλλικράτης.
Ανησυχητική όμως είναι η αναδυομένη ρηχότητα και περιστασιακότητα της «περιβαλλοντικής συνείδησης» στην περιοχή, κάτι που θα πρέπει να απασχολήσει την εκπαιδευτική κοινότητα και τους άλλους φορείς. Ίσως να είμαστε από τις λίγες περιοχές στον κόσμο που η λέξη «οικολόγος» έχει αρχίσει να θεωρείται από μερικούς ένα είδος μομφής, κάποιο κουσούρι. Είναι χαρακτηριστικό και ανεξήγητο το κρετινίστικο μειδίαμα στα χείλη μερικών όταν ανερώτητα σπεύδουν να αποσαφηνίσουν «δεν είμαι οικουλόγος εγώ». Λες και η κλιματική αλλαγή, η απώλεια της βιοποικιλότητας και η υποβάθμιση του περιβάλλοντος συμβαίνουν σε άλλο πλανήτη, δεν αφορούν ή δεν θα επηρεάσουν την περιοχή ή ότι μπορούν να περιμένουν μέχρι να τελειώσει η κρίση. Λες και οι διακηρύξεις πολιτικών κόμματων, διεθνών οργανισμών και της επιστημονικής κοινότητας για πράσινη ή αειφόρο ανάπτυξη είναι άνευ ουσίας και μόνο για ρητορική κατανάλωση. Το 2011 έχει ανακηρυχτεί «Διεθνές Έτος Δασών» από τον ΟΗΕ και «Ευρωπαϊκό Έτος Εθελοντισμού» από την ΕΕ. Στα πλαίσια του εορτασμού αυτού του 2011, ο kireas.org θα συνεχίσει την εθελοντική του δράση και την ενημέρωση του κοινού σε περιβαλλοντικά θέματα.
Μέσα στην γενικευμένη απαισιοδοξία της κρίσης, όπως και οι περισσότεροι, θα θέλαμε να πιστεύουμε ότι «το εσπέρας αυλισθήσεται κλαυθμός, και εις το πρωΐ αγαλλίασις». Έχουμε την ευκαιρία να μάθουμε από τα λάθη του παρελθόντος και να κάνουμε το μέλλον καλύτερο. Ας ελπίσουμε ότι το 2011 θα είναι μια χρονιά επαναπροσδιορισμού και ανανέωσης από τα αποτυχημένα μοντέλα και νοοτροπίες του παρελθόντος. Μια χρονιά απεξάρτησης από τα πελατειακά δεσμά των «νονών» της δημόσιας ζωής, την υστεροβουλία, την ατολμία, την ανημπορία και την μοιρολατρία.
Η ενοποίηση του δήμου δημιουργεί την ανάγκη για επαναπροσδιορισμό της ταυτότητας και γεωγραφική διεύρυνση τόσο της εκπροσώπησης όσο και των δραστηριοτήτων του συλλόγου. Ο kireas.org απευθύνει πρόσκληση σε όλους τους πολίτες του ενοποιημένου δήμου να συνδράμουν αυτή την προσπάθεια.
Τελειώνοντας, ο kireas.org θέλει να ευχαριστήσει τα μέλη και φίλους του για την γενναιόδωρη συμπαράσταση τους, χωρίς την όποια δεν θα κατόρθωνε τίποτα. Με ελπίδα και αποφασιστικότητα θα προχωρήσουμε μαζί. Γνωρίζοντας ότι, ενώ έχουμε πετύχει πολλά μαζί, έχουμε πολύ περισσότερα ακόμη να επιτύχουμε. Σας ευχόμαστε ολόψυχα ευτυχία, ευημερία και υγεία για το νέο έτος!
______________________________ ______________________________
Σύλλογος Περιβάλλον και Πολιτισμός του Δήμου Κηρέως, kireas.org
Ιφιγενείας 3
Μαντούδι 34004
ΕΥΒΟΙΑ
Τηλ: 6944621086
Φαξ:2227022751
email: pr@kireas.org
Πέμπτη 30 Δεκεμβρίου 2010
Κυριακή 26 Δεκεμβρίου 2010
"Ο ΧΡΟΝΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΧΕΙΡΟΤΕΡΟΣ ΕΧΘΡΟΣ" ΤΗΣ ΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΚΑΡΑΧΑΛΙΟΥ (WORD.YOUROPIA.GR)
Ο χρόνος χάνεται.
Κάθε χρόνο τέτοιες μέρες αρχίζεις να κάνεις ταξίδια.
Πηγαίνεις πίσω σ΄ εκείνη τη σχολική αίθουσα που τραγουδάς μαζί με τα άλλα παιδάκια το "Πάει ο παλιός ο χρόνος". Το μόνο που σε απασχολεί είναι πότε θα ανοίξεις τα δώρα. Ζεις ξανά το άγχος των εξετάσεων. Τρέχεις πάνω κάτω στα φοιτητικά σου χρόνια και θέλεις να μείνεις για πάντα εκεί. Σκέφτεσαι τον πρώτο σου έρωτα.
Χάνεις την αυτοπεποίθηση σου επειδή δεν βρίσκεις δουλειά. Βρίσκεις δουλειά και βρίζεις χειρότερα. Είσαι χαρούμενος γιατί μπορείς πια να κάνεις πράγματα μόνος σου. Στις τελευταίες σου διακοπές είπες πως θέλεις να ξεκουραστείς και "ν' αδειάσει" το κεφάλι σου.
Κάθε χρόνο τέτοιες μέρες κάνεις απολογισμό και προϋπολογίζεις.
Είχες μια καλή χρονιά ή όχι; Πέτυχες τους στόχους που είχες βάλει; Πήγες ένα βήμα παραπέρα ή τα ίδια και χειρότερα; Τι θα 'χεις να λες ότι έκανες το 2010; Άφησες εκκρεμότητες; Του χρόνου τι θα κάνεις;
Κάθε χρόνο τέτοιες μέρες μπορείς να λυπάσαι και να χαίρεσαι ταυτόχρονα.
Λυπάσαι γιατί σκότωσες τον χρόνο σου, τώρα είναι αργά. Δεν μπορείς να αφήσεις κάποια πράγματα πίσω. Ήσουνα άδικος, για δειλός ήσουν πολύ καλός στην κριτική. Δέχτηκες πως πρέπει να είσαι ευχαριστημένος. Υπήρξαν στιγμές που ξέχασες ότι (συν)υπάρχεις. Γιατί νιώθεις μόνος.
Χαίρεσαι. Εσύ ξέρεις γιατί.
"Ο άνθρωπος που δεν ελπίζει τίποτα, είναι ένας τρομερά αισιόδοξος"
Πολ Κλοντέλ
Ο χρόνος θα στα δείξει όλα .
Κάθε χρόνο τέτοιες μέρες αρχίζεις να κάνεις ταξίδια.
Πηγαίνεις πίσω σ΄ εκείνη τη σχολική αίθουσα που τραγουδάς μαζί με τα άλλα παιδάκια το "Πάει ο παλιός ο χρόνος". Το μόνο που σε απασχολεί είναι πότε θα ανοίξεις τα δώρα. Ζεις ξανά το άγχος των εξετάσεων. Τρέχεις πάνω κάτω στα φοιτητικά σου χρόνια και θέλεις να μείνεις για πάντα εκεί. Σκέφτεσαι τον πρώτο σου έρωτα.
Χάνεις την αυτοπεποίθηση σου επειδή δεν βρίσκεις δουλειά. Βρίσκεις δουλειά και βρίζεις χειρότερα. Είσαι χαρούμενος γιατί μπορείς πια να κάνεις πράγματα μόνος σου. Στις τελευταίες σου διακοπές είπες πως θέλεις να ξεκουραστείς και "ν' αδειάσει" το κεφάλι σου.
Κάθε χρόνο τέτοιες μέρες κάνεις απολογισμό και προϋπολογίζεις.
Είχες μια καλή χρονιά ή όχι; Πέτυχες τους στόχους που είχες βάλει; Πήγες ένα βήμα παραπέρα ή τα ίδια και χειρότερα; Τι θα 'χεις να λες ότι έκανες το 2010; Άφησες εκκρεμότητες; Του χρόνου τι θα κάνεις;
Κάθε χρόνο τέτοιες μέρες μπορείς να λυπάσαι και να χαίρεσαι ταυτόχρονα.
Λυπάσαι γιατί σκότωσες τον χρόνο σου, τώρα είναι αργά. Δεν μπορείς να αφήσεις κάποια πράγματα πίσω. Ήσουνα άδικος, για δειλός ήσουν πολύ καλός στην κριτική. Δέχτηκες πως πρέπει να είσαι ευχαριστημένος. Υπήρξαν στιγμές που ξέχασες ότι (συν)υπάρχεις. Γιατί νιώθεις μόνος.
Χαίρεσαι. Εσύ ξέρεις γιατί.
"Ο άνθρωπος που δεν ελπίζει τίποτα, είναι ένας τρομερά αισιόδοξος"
Πολ Κλοντέλ
Ο χρόνος θα στα δείξει όλα .
Παρασκευή 24 Δεκεμβρίου 2010
Ορκωμοσία του νέου "Καλλικρατικού" συμβουλίου.
Παρουσία του Μητροπολίτη Χρυσοστόμου και πλήθους κόσμου οι νέοι δημοτικοί σύμβουλοι της περιοχής , συγκεντρώθηκαν στο ανακαινισθέν κτίριο(πρώτη χρήση!) και άρχισαν την ανεπίσημη πορεία του Καλλικρατικού Δήμου.
Πολλές συζητήσεις, πολλές φιλοφρονήσεις, αρκετή ζήλεια,και τελικά εντυπωσιακό κάλεσμα για συσπείρωση όλων στη νέα προσπάθεια από τον νεοεκλεγέντα Δήμαρχο.
πηγη: voriaevia
Πέμπτη 23 Δεκεμβρίου 2010
Γιατί γιορτάζουμε τα Χριστούγεννα στις 25 Δεκεμβρίου;
Η Ιστορία του Χριστουγεννιάτικου δέντρου.
Πότε στολίστηκε το πρώτο δέντρο στην Ελλάδα
και πότε στην Αθήνα, στην Ουάσιγκτον, στο Λονδίνο;
Σήμερα, θεωρούμε δεδομένο και αυτονόητο ότι ο Χριστός γεννήθηκε στις 25 Δεκεμβρίου. Τους πρώτους χριστιανικούς αιώνες, όμως, τα γενέθλια του Χριστού ήταν θέμα ατελείωτων συζητήσεων. Το ότι ο Χριστός γεννήθηκε στις 25 Δεκεμβρίου, αποφασίστηκε, τελικά, το 336 μ.Χ και ο λόγος ήταν ότι έπρεπε να αντικατασταθεί μια σημαντική γιορτή των Ελλήνων και των Λατίνων. Οι πιστοί της προηγούμενης θρησκείας, γιόρταζαν τις ημέρες εκείνες τη μεγάλη γιορτή της γέννησης του Ήλιου (Dies Solis Invectis Natalis). Κατά την αστρονομία, επίσης, 23 – 25 Δεκεμβρίου είναι οι μέρες του χειμερινού ηλιοστάσιου. Μέχρι τον 7ο – 8ο αιων. δεν έβρισκαν ησυχία με τέτοια ζητήματα, για παράδειγμα: ο Επιφάνιος (315 - 403) είχε προτείνει την 6η Ιανουαρίου ως ημέρα γέννησης του Χριστού, ενώ ο Κλήμης ο Αλεξανδρεύς (ο σημαντικότερος θεολόγος του β΄αιων.) είχε προτείνει τη 18η Νοεμβρίου. Αξιοσημείωτη λεπτομέρεια είναι ότι πρώτα προσδιορίστηκε η ημερομηνία της γέννησης του Χριστού (25 Δεκεμβρίου) και στη συνέχεια ορίστηκε η ημερομηνία της γιορτής της σύλληψης του Θεανθρώπου, ακριβώς εννέα μήνες νωρίτερα (Ευαγγελισμός της Θεοτόκου, 25 Μαρτίου).Όταν ο χριστιανισμός θα διαδοθεί στους βόρειους λαούς της Ευρώπης, τότε, θα εμπλουτιστεί με νέα ήθη και έθιμα, όπως, για παράδειγμα το χριστουγεννιάτικο έλατο.
Το χριστουγεννιάτικο δένδρο καθιερώθηκε τον 8ο αιώνα από τον Άγιο Βονιφάτιο (672- 754), ο οποίος διαδίδοντας τον Χριστιανισμό στους Γερμανούς, έπρεπε να αντικαταστήσει τις δοξασίες των γηγενών πληθυσμών. Συγκεκριμένα, οι αρχαίοι Γερμανοί λάτρευαν τον ιερό δρυ (: βελανιδιά) και ο Βονιφάτιος τους τον αντικατέστησε με το χριστουγεννιάτικο έλατο. Πολλούς αιώνες αργότερα (το 1539) ο Μαρτίνος Λούθηρος θα κρεμάσει πάνω στο έλατο φαγώσιμα ή είδη ρουχισμού. Αυτά τα χρήσιμα δώρα θα αντικατασταθούν, αργότερα, με τα σημερινά άχρηστα στολίδια (μπάλες, λαμπάκια κ.α)
Το πρώτο Χριστουγεννιάτικο δένδρο στην Ελλάδα στολίστηκε το 1833 στο Ναύπλιο, έξω από το σπίτι του Όθωνα. Στη συνέχεια, όταν η πρωτεύουσα μεταφέρθηκε στην Αθήνα, η οικία του Όθωνα (ακόμα δεν υπήρχαν ανάκτορα) ήταν το μοναδικό στολισμένο σπίτι στην Αθήνα. Εμπρός στο σπίτι του βασιλιά, λοιπόν, έκαναν ουρά οι Αθηναίοι για να θαυμάσουν το πρωτόγνωρο δέντρο. Το στολισμένο καραβάκι δεν το γνώριζαν στην Αθήνα παρά μόνο σε ορισμένα νησιά. Συνεπώς, το χριστουγεννιάτικο έλατο ήταν μία νέα μόδα και δεν περιόρισε κάποια προϋπάρχουσα συνήθεια των Αθηναίων (και των περισσοτέρων Ελλήνων). Τώρα, γιατί πρέπει να το στολίζουμε, το δέντρο και τη φάτνη, με ψεύτικο χιόνι αυτό δεν έχει να κάνει με τη Βηθλεέμ, αλλά με τη Γερμανική προέλευση του εθίμου.
Πάντως και στην Εσπερία το έθιμο με το στόλισμα του δέντρο διαδόθηκε την ίδια, περίπου, εποχή. O Λευκός Oίκος απέκτησε το πρώτο του στολισμένο χριστουγεννιάτικο δέντρο το 1856, επί προεδρίας Φράνκλιν Πιρς, ενώ το παλάτι του Oυίδσορ στόλισε για πρώτη φορά χριστουγεννιάτικο δέντρο το 1834. Tο έφερε στο παλάτι ο Πρίγκιπας Aλβέρτος, σύζυγος της Bασίλισσας Bικτόριας για χάρη της βασιλικής οικογένειας.
*24 γραμματα*
Τρίτη 21 Δεκεμβρίου 2010
Πέμπτη 16 Δεκεμβρίου 2010
ΚΥΡΙΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ ΠΟΥ ΗΣΑΣΤΑΝ ΠΑΛΙ??? ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΦΙΜΩΣΗΣ ΜΙΑΣ ΤΕΡΑΣΤΙΑΣ ΠΟΡΕΙΑΣ
Ακόμα και κανάλι από την Κίνα έκανε ρεπορτάζ για την μεγάλη πορεία της Τετάρτης, τα ελληνικά ΜΜΕ όμως...
Για άλλη μια φορά μια τεράστια πορεία διαμαρτυρίας του ελληνικού λαού δεν καταγράφεται από τις κάμερες των ελληνικών ΜΜΕ καθώς οι ανώτεροί τους είχαν ξανά την φαεινή ιδέα να κατέβουν σε απεργία την μέρα της διαδήλωσης. Έχει καταντήσει ΑΗΔΙΑ αυτή η κατάσταση... ΣΑΣ ΕΧΟΥΜΕ ΠΑΡΕΙ ΧΑΜΠΑΡΙ ΡΕ!!!
Δηλαδή δεν μπορείτε να κάνετε απεργία μια μέρα πριν ή μετά? Να μπορείτε να καταγράψετε τη διαμαρτυρία του λαού και την οργή του? Και φυσικά όλες τις δικτατορικές τεχνικές που χρησιμοποιεί η κυβέρνηση για να διαλύει με το ''έτσι θέλω'' τις διαδηλώσεις του λαού? Προφανώς και μπορείτε, απλά ΔΕΝ ΘΕΛΕΤΕ!
Όσο και να προσπαθείτε να τα κρύψετε πουλημένα τομάρια ο λαός πλέον ξέρει. Χιλιάδες κόσμος μετέχει πλέον στις διαδηλώσεις. Ακούει τριγύρω του τι γίνεται. Υπάρχουν επίσης sites και blogs που ενημερώνουν τον κόσμο όταν εσείς ''απεργείτε''. Πολλά ξένα δίκτυα είναι πάντα εκεί και καταγράφουν τα γεγονότα. Εσείς που είστε λαμόγια?
Πηγή: http://skandalistes.blogspot.com/2010/12/blog-post_16.html#ixzz18I9fElns
Μαζικές διαδηλώσεις σε όλη τη χώρα, επεισόδια και προπηλακισμός Χατζηδάκη
Μαζική ήταν η συμμετοχή των εργαζομένων στις χθεσινές πορείες, στο πλαίσιο της 24ωρης απεργίας που κήρυξε η ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, επρόκειτο για ένα από τα μεγαλύτερα συλλαλητήρια των τελευταίων ετών. Δεν έλειψαν τα επεισόδια στις μεγάλες πόλεις μεταξύ αστυνομίας και διαδηλωτών, ενώ στην Αθήνα, επίθεση δέχτηκε ο βουλευτής και πρώην υπουργός της Νέας Δημοκρατίας Κωστής Χατζηδάκης.Σε ανακοίνωσή της η ΓΣΕΕ αναφέρει ενδεικτικά ότι η συμμετοχή στην απεργία άγγιξε το 100% στα διυλιστήρια, τα ναυπηγεία, στο λιμάνι του Πειραιά, τα χαλυβουργία, ενώ ξεπέρασε το 90% στις τράπεζες, τη ΔΕΗ, τον ΟΤΕ, τα ταχυδρομεία και την ΕΥΔΑΠ. Στο ψήφισμά της η ΓΣΕΕ ζητεί μεταξύ άλλων: «την κατάργηση των αντεργατικών και αντικοινωνικών διατάξεων του μνημονίου, την ανάκληση των αντεργατικών και αντικοινωνικών διατάξεων του πρόσφατου απαράδεκτου νόμου για τις ειδικές επιχειρησιακές ΣΣΕ, τη Διαιτησία, την άρση εγγυήσεων για τις ευέλικτες μορφές απασχόλησης και τις αποζημιώσεις απόλυσης των νεοπροσλαμβανομένων, για τις σαρωτικές αλλαγές στις ΔΕΚΟ, που παραβιάζοντας ευθέως τη συλλογική αυτονομία, καταργώντας τις ΣΣΕ και επιβάλλουν νέες δραστικές μειώσεις των αποδοχών των εργαζομένων, μεθοδεύουν το κλείσιμο ή την ιδιωτικοποίησή τους και ανοίγουν το δρόμο σε απολύσεις προσωπικού και για την αύξηση του ΦΠΑ για πολλά προϊόντα και υπηρεσίες ευρείας λαϊκής κατανάλωσης».
Στην Αθήνα οι συγκρούσεις ξεκινήσαν όταν διαδηλωτές έριξαν μολότοφ εναντίον διμοιριών ΜΑΤ στη πλατεία Συντάγματος. Η Αστυνομία απάντησε με μεγάλη χρήση χημικών αερίων ενώ στη συνέχεια επιτέθηκε σε όλη τη πορεία που συνεχιζόταν. Από τις συγκρούσεις προκλήθηκαν υλικές ζημιές σε τρία αυτοκίνητα, έξι καταστήματα και τέσσερα γραφεία. Σύμφωνα με την αστυνομία, από τις επιθέσεις τραυματίσθηκαν 27 αστυνομικοί από τους οποίους ένας σοβαρά. Τρία αυτοκίνητα πυρπολήθηκαν έξω από το ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετάνια, ενώ περιορισμένες ζημιές υπέστησαν ακόμη 2 δίκυκλα, 6 καταστήματα και 4 γραφεία.
Στη Θεσσαλονίκη πολλοί διαδηλωτές ξυλοκοπήθηκαν από άντρες των ΜΑΤ με αποτέλεσμα τον τραυματισμό δεκάδων ατόμων. Μεταξύ των τραυματιών είναι και στενή συνεργάτιδα του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Τασου Κουράκη, η οποία εγχειρίζεται σήμερα για συντριπτικά κατάγματα στο χέρι. Θύμα της αστυνομικής βίας έπεσε και ο ρεπόρτερ του tvxs, Λευτέρης Αρβανίτης, παρ’ ότι έδειξε την δημοσιογραφική ταυτότητά του στα ΜΑΤ.
Η ΝΔ καταδικάζει την επίθεση κατά Χατζηδάκη
Ο Κ. Χατζηδάκης βρισκόταν στην Πανεπιστημίου όταν τον εντόπισαν διαδηλωτές και του επιτέθηκαν, τραυματίζοντάς τον στο πρόσωπο και στο κεφάλι. Ο βουλευτής φυγαδεύτηκε με τη βοήθεια διμοιρίας των ΜΑΤ.
Προκαταρκτική εξέταση για να διερευνηθούν οι συνθήκες τραυματισμού του βουλευτή της Ν.Δ., Κώστα Χατζηδάκη, και να εντοπιστούν οι δράστες, ζήτησε η προϊσταμένη της Εισαγγελίας Αθηνών, η οποία ζήτησε να δει τα σχετικά βίντεο. Η έρευνα στρέφεται προς την κατεύθυνση τουλάχιστον της βαριάς σωματικής βλάβης.
«Δεν αισθάνομαι κανένα μίσος για όσους μου επιτέθηκαν χθες», δήλωσε ο πρώην υπουργός και βουλευτής της ΝΔ, Κωστής Χατζηδάκης. «Όλοι είναι ανάγκη να κατανοήσουμε ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να προχωρήσει μπροστά με το μίσος και με τη βία. Αντίθετα, πρέπει να δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό για να ξεπεράσουμε αυτή τη μεγάλη κρίση».
»Ευχαριστώ από καρδιάς όλους όσους μου συμπαραστάθηκαν κατά τη διάρκεια της επίθεσης και μετά από αυτήν. Ιδιαίτερα ευχαριστώ τον αστυνομικό που μου έχει διαθέσει η Πολιτεία και τους δύο πολίτες που τραυματίστηκαν προσπαθώντας να με υπερασπιστούν», καταλήγει ο κ.Χατζηδάκης.
Η ΝΔ, σε ανακοίνωση της, καταδίκασε την επίθεση κατά του Κ. Χατζηδάκη. «Ο προπηλακισμός κάθε προσώπου, οποτεδήποτε και αν γίνει, είναι απαράδεκτος και καταδικαστέος. Σήμερα όμως, ο προπηλακισμός Βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας είναι κάτι παραπάνω. Υπηρετεί ύποπτες και προβοκατόρικες σκοπιμότητες. Φαίνεται πως το γεγονός ότι η Νέα Δημοκρατία έχει πρωτοστατήσει στον αγώνα κατά της οικονομικής πολιτικής της κυβέρνησης και έχει καταγγείλει ότι το πρόσφατο νομοθέτημά της οδηγεί σε «εργασιακό Μεσαίωνα», έχει ενοχλήσει πολλούς. Όσοι πιστεύουν ότι η Νέα Δημοκρατία θα κάνει έστω και ένα χιλιοστό πίσω από τη γραμμή αυτή, κάνουν μεγάλο λάθος. Παραμένουμε αμετακίνητοι κατά του Μνημονίου και επιμένουμε, με συνέπεια και αποφασιστικότητα, στην προώθηση των αναγκαίων διαρθρωτικών αλλαγών», αναφέρεται στην ανακοίνωση της Ρηγίλλης.
Καταγγελίες για συλλήψεις διαδηλωτών από κουκουλοφόρους αστυνομικούς
Για ακόμα μία φορά καταγγέλλεται η παρουσία αστυνομικών με πολιτική ενδυμασία μεταξύ των διαδηλωτών, οι οποίοι από τη μία παρακινούσαν τα επεισόδια και από την άλλη προχωρούσαν σε συλλήψεις διαδηλωτών. Συνημμένες οι φωτογραφίες αστυνομικών με κουκούλες από το http://prezatv.blogspot.com/. Παράλληλα, οπτικό υλικό δείχνει αστυνομικούς να ψεκάζουν διαδηλωτές στο πρόσωπο με χημικά, από απόσταση εκατοστών.
Πηγή:tvxs.gr
Δευτέρα 13 Δεκεμβρίου 2010
O πολιτισμός δεν παρέχεται με ενέσιμη μορφή, ούτε με το ζόρι, ούτε με πλάγιους τρόπους. Είναι μετωπική με την ύπαρξή σου.
« Ο πολιτισμός δεν είναι πολυτέλεια, αλλά αναγκαιότητα» Γκάο Ξινγκγιάν, Νόμπελ Λογοτεχνίας 2000
Ο πολιτισμός θα πρέπει να έχει κεντρική θέση στο νέο δήμο, όχι στα απομεινάρια του δημοτικού προϋπολογισμού. Ο πολιτισμός και συγκεκριμένα η πολιτιστική εκπαίδευση βελτιώνει τις κοινωνικές δεξιότητες και την προσωπική ολοκλήρωση των νέων μας.
«Η τέχνη είναι εκείνη που διαμορφώνει την προσωπικότητα των νέων, με στόχο να διευρύνει το πνεύμα τους, να τους ενσταλάξει το σεβασμό προς τους άλλους και τον πόθο για ειρήνη» Γεχούντι Μενουχίν .
Ο πολιτισμός όχι μόνο διαπλάθει καλυτέρους δημότες, βοηθά και στην οικονομική ανάπτυξη του δήμου. Ο στόχος ανάπτυξης του δήμου θα πρέπει να είναι η αύξηση της ελκυστικότητας του σαν τόπου διαμονής, σαν τόπου εργασίας, σαν τόπου διακοπών και σαν τόπου επενδύσεων με παράλληλη ενίσχυση μιας βιώσιμης αειφόρου οικονομίας. Εμφαση στο πολιτισμό και την πολιτιστική εκπαίδευση βοηθά την οικονομική ανάπτυξη με δυο τρόπους:
1. Ο πολιτισμός βελτιώνει την ποιότητα ζωής και κάνει τον δήμο πιο ελκυστικό σαν τόπο διαμονής (για τους ντόπιους και τους νέους που φεύγουν) αλλά και σαν τόπο επίσκεψης (προσέλκυση τουριστών, αλλαγή αντιλήψεων για την περιοχή και προβολή του δήμου)
2. Ο πολιτισμός προάγει και τονώνει τη δημιουργικότητα. Η δημιουργικότητα είναι η βάση για την κοινωνική και τεχνολογική καινοτομία και, ως εκ τούτου, σημαντικός μοχλός ανάπτυξης και απασχόλησης για το δήμο (πολιτιστική επιχειρηματικότητα). Για αυτό η πολιτιστική έμφαση θα πρέπει να είναι στην τοπική δημιουργία και πολιτιστική παραγωγή με προοπτική την οικονομική αναπτυξη.
«Ο πολιτισμός δεν κληρονομείται, κατακτείται» Αντρέ Μαλρό
Στον νέο δήμο προτεραιότητα θα πρέπει να έχουν η προστασία και διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς, η ανάπτυξη πολιτιστικών υποδομών και η στήριξη των πολιτιστικών υπηρεσιών. Επίσης θα πρέπει να επιδιωχθεί η στενή συνεργασία μεταξύ του δήμου και φορέων του πολιτισμού και του τουρισμού.
1. Προστασία και διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς . Ανάδειξη χαρακτηριστικών κτισμάτων της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής (π.χ. Μεγάλη Οικία Βουδούρη στο Μαντούδι, Αρχοντικό Τομπάζη στις Κεχριές, Μύλος Κορδελα, νεοκλασικά κτίρια της Λίμνης και άλλων περιοχών). Διατήρηση και ανάδειξη σημαντικών στοιχείων (π.χ. παλιές βρύσες, πηγάδια, γέφυρια κλπ). Ανάδειξη των ιστορικών στοιχείων και των χώρων που είναι ευρύτερα γνωστοί ή επιδιώκεται να προβληθούν ως σημαντικά παραδοσιακά χαρακτηριστικά της ταυτότητας του δήμου (απολιθωμένο δάσος Κερασιάς, Μαντείο Ροβιών, Αρχαία Κήρινθος, Πύργος Μπέζας, Πύργος Ροβιών, αρχαιολογικός χώρος «Παναγίτσας» στη Λίμνη κλπ). Καθιέρωση πολιτιστικών διαδροµών (θεματικές διαδρομές όπως ο δρόμος του λευκόλιθου)
2. Ανάπτυξη πολιτιστικών υποδομών. Μουσεία Κερασιάς, Λίμνης, Αγίας Άννας και πιθανόν ίδρυση μουσείου Μαντουδίου. Τα Μουσεία αυτά θα πρέπει να προάγουν ενεργά την πολιτιστική ανάπτυξη (να μην είναι απλά εκθετήρια) και να ενισχύουν την επαφή του τουρίστα με την ιστορία, την παράδοση της περιοχής (ενημερωτικές εκδηλώσεις, κλπ.). Υποδομές για τη σύγχρονη πολιτιστική δημιουργία και για την ανάδειξη της ιστορίας και πολιτισμού του δήμου, όπως θεματικά μουσεία (π.χ. μουσείο λευκόλιθου) και περιοδικές εκθέσεις. Ανέγερση πολιτιστικού κέντρου με κλειστό θέατρο/αίθουσα προβολών και αιθουσών πολλαπλών χρήσεων, πινακοθήκη κλπ, που θα μπορεί να φιλοξενεί πολιτιστικές εκδηλώσεις μεγάλης εμβέλειας, συνέδρια κλπ.. Δημιουργία ανοιχτού καλοκαιρινού θεάτρου. Ίδρυση βιβλιοθηκών με αναγνωστήρια, Η/Υ και πρόσβαση σε ψηφιακές βάσεις δεδομένων και ηλεκτρονικά βιβλία. Επέκταση της δωρεάν ασύρματης πρόσβασης στο διαδίκτυο (WiFi) σε όλα τα δημοτικά διαμερίσματα του νεου δήμου και συνδρομή από το δήμο σε χρήσιμες εκπαιδευτικές/πολιτιστικες διαδικτυακές υπηρεσίες που θα παρέχονται δωρεάν στους δημότες. Σε συνεργασία με επιστημονικούς φορείς και την Εταιρεία Ευβοϊκών Σπουδών θα γίνει προσπάθεια συγγραφής της ενοποιημένης ιστορίας του νεου δήμου. Ψηφιοποίηση και διαδικτυακή προσβασιμότητα της πολιτιστικής κληρονομιάς του δήμου (Ιστορικά αρχεία, κλπ.)
3. Καλλιτεχνική και πολιτιστική εκπαίδευση σε συνεργασία με την εκπαιδευτική κοινότητα και τις επιθεωρήσεις εκπαίδευσης της Εύβοιας μέσα στα σχολεία και εκτός σχολειού. Ο δήμος αναλαμβάνει την αρμοδιότητα του προγράμματος ΝΕΛΕ (Νομαρχιακή Επιτροπή Λαϊκής Επιμόρφωση). Στα πλαίσια του ΝΕΛΕ θα προωθηθούν η θεατρική παιδεία, λογοτεχνία, ποίηση, αρχιτεκτονική, ζωγραφική, κεραμική, κόσμημα, φωτογραφία, χορωδίες, παραδοσιακοί χοροί, αγγειοπλαστική, ξυλογλυπτική, υφαντική, χειροτεχνία, τέχνη των οπτικοακουστικών μέσων (media),κλπ. Θα επιδιωχθεί η συνεργασία με επαγγελματίες καλλιτέχνες και συμμετοχή τους στα εκπαιδευτικά προγράμματα.
4. Ενεργητικές πολιτιστικές δραστηριότητες. Ενίσχυση υπαρχόντων και καθιέρωση νέων φεστιβάλ (θεάτρου, μουσικής, χορού, χορωδιών κλπ.), αναβάθμιση καρναβαλιού Άγιας Άννας, αναβάθμιση πανηγυριών και θρησκευτικών γιορτών. Ομιλίες-διαλέξεις, επισκέψεις σε αρχαιολογικούς και άλλους χώρους, μουσεία και οργάνωση εκθέσεων τέχνης.
5. Αθλητισμός. Αναβάθμιση, συντήρηση και καλύτερη χρήση των αθλητικών εγκαταστάσεων του δήμου. Δημιουργία κέντρων θαλάσσιου αθλητισμού. Δημιουργία ακαδημιών αθλημάτων για νέους, ώστε να έχουμε ικανούς και ταλαντούχους ντόπιους για στελέχωση των αθλητικών μας ομάδων (όχι μόνο στο ποδόσφαιρο). Ενίσχυση του κλασσικού και γυναίκειου αθλητισμού.
6. Απόδοση τιμών στα 2000 θύματα της σφαγής του 1823 (στο Μαντούδι και Αχμέτ Αγά, σημερινό Προκόπι) από τους Οθωμανούς. Ανέγερση μνημείου και δημιουργία πάρκου προς τιμή των σφαγιασμένων (στο πλατανόδασος του Περαμύλου όπου έγινε η μεγαλύτερη σφαγή ή όπου αλλού θεωρηθεί καταλληλότερα). Καθιέρωση της ημέρας της σφαγής, 23 Ιουλιου, σε ημέρα δημοτικού πένθους.
7. Καθιέρωση ετήσιων βραβεύσεων των διακρινόμενων του δήμου μας στα γράμματα τις τέχνες και σε άλλους τομείς.
Χρηματοδότηση: Επιχειρησιακό πρόγραμμα "Θεσσαλίας- Στερεάς Ελλάδας- Ηπείρου" (υποπρογράμματα: Δράσεις για την προστασία και διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, Ανάπτυξη πολιτιστικών υποδομών στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, Υποδομές συγχρόνου πολιτισμού στην περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας , « ενίσχυση της πολιτιστικής ανάπτυξης και του τουρισμού στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας», Αποκατάσταση και ανάδειξη αρχαιολογικών χώρων, μνημείων, παραδοσιακών κτιρίων και συνόλων στην περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας).
Αξιοποίηση χρηματοδοτικών και άλλων ευκαιριών του κοινοτικού προγράμματος «Πολιτισμός 2007-2013», (δες λεπτομέρειες εδώ http://eacea.ec.europa.eu/culture/programme/documents/2010/may/EL.pdf) και του προγράμματος υποστήριξης του ευρωπαϊκού οπτικοακουστικού τομέα Media 2007 (http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/site/el/oj/2006/l_327/l_32720061124el00120029.pdf)
απόσπασμα απο...http://evaggeliakommata.blogspot.com/Σάββατο 11 Δεκεμβρίου 2010
Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2010
«Ποτέ µην αµφιβάλλεις πως ακόµη και µια χούφτα άνθρωποι µπορούν να αλλάξουν τον κόσµο. Μονάχα έτσι έχει αλλάξει µέχρι τώρα».
Έναν Τζον Λένον διαφορετικό από εκείνον που είχαµε γνωρίσει, αποκαλύπτει η ιστορική έρευνα του έργου του.Του Ρούσσου Βρανά στα Νέα της 6/12/2010
Οταν είχε γράψει το τραγούδι «Revolution», είχε ερµηνευτεί σαν ένας ύµνος της χίπικης ειρηνιστικής κουλτούρας και µια καταδίκη της πολιτικής βίας. Σε µια άλλη εκδοχή, όµως, του ίδιου τραγουδιού, που είχε συµπεριληφθεί στο «White Album», µαθαίνουµε από τον ιστορικό Τζον Μακµίλιαν (στην εφηµερίδα «Μπόστον Γκλόουµπ») πως o Λένον είχε κάνει µια µικρή αλλά κρίσιµη προσθήκη στον στίχο: «Οταν µιλάς για επανάσταση/ λογάριαζε χωρίς εµένα [και µε µένα]». Ο τραγουδιστής είχε δώσει εξηγήσεις γι’ αυτή την προσθήκη, λέγοντας ότι δεν είχε καταλήξει ακόµη στο ζήτηµα της πολιτικής βίας.
Οι πρόσφατες διαδηλώσεις των νέων στη Βρετανία, που συνεχίζονται µε καταλήψεις πανεπιστηµίων στο Μάντσεστερ και στο Κέµπριτζ, µολονότι κατέληξαν σε βία, αντιµετωπίστηκαν µε συµπάθεια από τον λαό, διαπιστώνει ο αρθρογρά φος ΜικΧιουµ. Και αυτό είναι κάτι που επιβεβαιώνει πως εκατοµµύρια άνθρωποι ανησυχούν και αντιτίθενται στις πολιτικές της λιτότητας.
Υπάρχουν βέβαια πάντα εκείνοι που στηρίζουν τις περικοπές, όσο αυτές αφορούν «άλλους». Στις ταραχές του Λονδίνου όµως, ακόµη και εκπρόσωποι των αστυνοµικών βρήκαν την ευκαιρία να ζητήσουν την εξαίρεσή τους από τις περικοπές των µισθών. Το ζήτηµα της πανεπιστηµιακής εκπαίδευσης είναι κάτι που απασχολεί εκατοµµύρια οικογένειες, κυρίως των µεσαίων τάξεων. «Ετσι, οι νέοι που διαδηλώνουν είναι στην ουσία σαν να έχουν πάρει άδεια γι’ αυτό από την κοινή γνώµη», γράφει ο Μικ Χιουµ. «Οι µεγάλοι αφήνουν τους νέους να λειτουργήσουν σαν ανθρώπινη ασπίδα µπροστά από τους δικούς τους φόβους για το µέλλον. Οι φοιτητές που διαδηλώνουν είναι οι προποµποί µιας ευρύτερης αντίδρασης εναντίον των συνεπειών της λιτότητας. Είναι σεβαστοί ταραξίες που έχουν διοριστεί σε αυτόν το ρόλο από τη µεσοαστική κοινή γνώµη».
«Εξοργιστείτε!»
... προτρέπει το οµώνυµο βιβλίο του Στεφάν Εσέλ, που µόλις έφτασε στα ράφια των βιβλιοπωλείων πούλησε 100.000 αντίτυπα. «Το χειρότερο από όλα είναι η αδιαφορία, να λέει κανείς πως δεν µπορεί να κάνει τίποτα, την ώρα που ξεθεµελιώνονται όλες οι κοινωνικές κατακτήσεις», γράφει στα 93 του χρόνια ο γάλλος αντιστασιακός και διπλωµάτης που γλίτωσε από το Μπούχενβαλντ και βλέπει σήµερα να ορθώνεται µπροστά του ένα κοινωνικό Μπούχενβαλντ. Ο άνεµος της οργής που ριπίζει το κοινωνικό τοπίο δεν περιορίζεται στη Βρετανία, αλλά εξαπλώνεται και στην ηπειρωτική Ευρώπη. Ωστόσο σκοντάφτει πάνω σε ένα αίσθηµα αδυναµίας, σε µια εντύπωση πως οι άνθρωποι έχουν να κάνουν µε δυνάµεις πολύ πιο ισχυρές και πανούργες και πως γι’ αυτό κάθε αντίδρασή τους είναι µάταιη. «Οµως, η αντίδραση ανεβάζει το πολιτικό κόστος για τις κυβερνήσεις που παίρνουν αντιλαϊκές αποφάσεις», παρατηρεί ο Τζόχαν Χάρι στην εφηµερίδα «Ιντιπέντεντ». «Κι όσο είναι αυτή πιο ζωηρή τόσο ανεβαίνει αυτό το κόστος».
Η κοινωνική ανθρωπολόγος Μάργκαρετ Μιντ έλεγε: «Ποτέ µην αµφιβάλλεις πως ακόµη και µια χούφτα άνθρωποι µπορούν να αλλάξουν τον κόσµο. Μονάχα έτσι έχει αλλάξει µέχρι τώρα».
Κυριακή 5 Δεκεμβρίου 2010
"Ισοβίτες"
Βλέποντας χθες στη τηλεόραση τη ταινία "Ισοβίτες" κατάλαβα γιατί η Ελλάδα οδεύει στη πνευματική παρακμή ενός λαού και στη διαφθορά και αγυρτεία των ταγών της σε όλους τους τομείς, από τη πολιτική ως τη παιδεία και τη δημοσιογραφία... Γιατί αν ένας σκηνοθέτης όπως ο δημιουργός της ταινίας αυτής, ο Θόδωρος Μαραγκός, περνάει εντελώς απαρατήρητος στο δρόμο, ενώ διάφοροι τσαρλατάνοι και ψωνάρες γίνονται αντιληπτοί με επιφωνήματα θαυμασμού (ουάουααα!!!) τότε μας αξίζει η μιζέρια και η κατάντια μας... Ο Μαραγκός είναι τιμημένος Έλληνας σκηνοθέτης με ντουζίνα βραβείων στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης (και στο εξωτερικό) και οι ταινίες του έχουν σπάσει τα ταμεία, όπως το "Μάθε παιδί μου γράμματα", το "Λάβετε θέσεις", "Από που πάνε στη χαβούζα", το "Σφίξε Θανάση το ζωνάρι" κ.ά. Όσο για το ντοκιμαντερίστικο "Black μπεεε..." έπρεπε να διδάσκεται στα Πανεπιστήμια... Στους "ισοβίτες" πρωταγωνιστούν δύο υπέροχοι ηθοποιοί, οι Τάκης Σπυριδάκης και Βαγγέλης Μουρίκης, που κι΄αυτοί στο δρόμο θα περνούν απαρατήρητοι. Αν ο Σπυριδάκης ζούσε στο Χόλιγουντ, από νεαρός θα ήταν ένας Τζέημς Ντιν ή Σαλ Μινέο της οθόνης. *ο Θόδωρος Μαραγκός ηταν ενας από τους δημιουργούς της ταινίας ντοκουμέντο ΜΑΝΤΟΥΔΙ '76 στη μεγάλη Απεργία των εργατών του Μαντουδίου το 1976 |
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)